niedziela, 4 marca 2018

Kanadyjska szarlotka Froda

Dlaczego taka nazwa ciasta? spytacie? to ciasto pewnej damy i powiem że szarlotka jest pyszna.
Smakuje obłędnie i nie można jej porównać do niczego co wcześniej jedliście, nie jest to też ciasto Froda Bagginsa z "Władcy Pierścieni" tylko ciasto kanadyjskiej Frody - kobiety, taka zbieżność.
Niby ucierana a niby krucha, niby szarlotka a niby mokre ciasto ucierane.
Zapach w całym domu a smak nieziemski, popróbujcie bo łatwa w wykonaniu.
Kanadyjska szarlotka Froda.

Składniki: tortownica 24 cm
  • 4 duże jabłka - miałam szarą renetę
  • 1 1/2 szklanki mąki pszennej T 650
  • 5 łyżeczek mąki ziemniaczanej
  • 80 g masła
  • 1/2 - 3/4 szklanki cukru trzcinowego lub ksylitolu
  • 2 jaja
  • 2 łyżki mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki soli
  • cukier puder trzcinowy do posypania
Przygotowanie szarlotki:
  • Jabłka obrałam, oczyściłam z gniazd nasiennych, pokroiłam w gruba kostkę.
  • Mąkę przesiałam z proszkiem do pieczenia i solą, dodałam masło pokrojone na kawałeczki i rozcierałam palcami aż powstała kruszonka.
  • Teraz dodałam do kruszonki jabłka, wymieszałam łyżką, dodałam także ksylitol.
  • Ja dodałam do ciasta 1/2 szklanki ksylitolu bo w oryginale jest 1 i 1/2 szklanki cukru a dla mnie było to zdecydowanie za dużo.
  • Jeśli używacie cukru to myślę że 3/4 szklanki wystarczy.
  • Chyba że lubicie mega słodkie ciasto więc dodajcie więcej.
  • Na koniec dodałam jaja wymieszane z mlekiem, całość wymieszałam.
  • Ciasto jest gęste i wygląda na niewymieszane ale takie ma być.
  • Tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia i wylałam do niej ciasto, wyrównałam wierzch.
  • Piekłam szarlotkę w piekarniku nagrzanym do 190 C piekarniku z opcją grzania góra/dół przez 45 minut lub do suchego patyczka.
  • Po upieczeniu i wystudzeniu posypałam cukrem pudrem trzcinowym.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Palmiarnia Łódź - wystawa storczyków

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger