wtorek, 20 marca 2018

Kukurydziane placuszki na zakwasie pszennym

Placuszki na zakwasie powstają u mnie najczęściej jak dokarmiam zakwas a nadmiar zakwasu, muszę wyrzucić albo jakoś zagospodarować.
Czasami nadmiar zakwasu rozdaję potrzebującym a czasami wymyślam nowe placki i inne pyszności.
Tym razem usmażyłam pyszne placuszki - chlebki które idealnie nadają się na kanapki, będą idealne.
Kukurydziane placuszki na zakwasie pszennym.


                  Składniki:

  • 1 szklanka zakwasu żytniego lub pszennego
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
  • szczypta soli
  • 1 jajo
  • 1/2 szklanki maślanki
  • 1 łyżeczka curry
  • 1 łyżeczka sody


Do miski wlałam zakwas, dodałam maślankę, jajo i wymieszałam.
Teraz dodałam sól, curry i mąkę kukurydzianą, ponownie wymieszałam.
Na koniec dodałam sodę i dokładnie wymieszałam.
Ciasto zaczyna puszczać bąble i rośnie.
Przed każdym nałożeniem na patelnię należy je wymieszać.
Nakładałam na patelnię lekko natłuszczoną po łyżce lub dwóch ciasta i smażyłam z obu stron na złoty kolor.
Zajadałam jako chleb do kanapek.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                           "Podróże małe i duże"
Kowalik

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger