środa, 28 marca 2018

Pieczona jagnięcina z czosnkiem i rozmarynem

Pieczeń jagnięca z łopatki to idealne mięso na świąteczny stół.
Mięso jagnięce ma charakterystyczny smak i nie każdy za nim przepada, natomiast tak przygotowana pieczeń jak dziś podaje, zasmakuje każdemu.
Mięso najpierw trzeba zamarynować aby potem zajadać pyszne, kruche i soczyste.
Zasmakuje gościom ale i domownicy ucieszą swoje podniebienia, polecam.
Jagnięcina pieczona z czosnkiem i rozmarynem.

Składniki:
  • ok. 1500 g szynki jagnięcej
  • 2 główki czosnku
  • gałązki rozmarynu
  • sól do smaku
  • 2 łyżki oleju
  • 1 szklanka bulionu
Przygotowanie:
  • Jagnięcinę umyłam, osuszyłam.
  • Natarłam solą, rozłożyłam rozmaryn i zwinęłam w rulon, związałam sznurkiem aby powstała pieczeń.
  • Wstawiłam do lodówki na noc.
  • Rano wyjęłam aby się mięso ogrzało a po godzinie, włożyłam do garnka żeliwnego, dodałam przekrojone w poprzek główki czosnku.


  • Wlałam do garnka bulion i dodałam jeszcze rozmaryn.
  • Piekłam mięso w przykrytym garnku przez ok. 2 godziny w temperaturze 180 C z opcją grzania góra/dół, mięso musi mieć w środku 80 C jeśli będzie inaczej to albo będzie za krwiste albo przepieczone.
  • Potrzebny będzie termometr do mięsa.
  • Po upieczeniu i osiągnięciu odpowiedniej temperatury we wnętrzu mięsa, pieczeń odpoczywała jeszcze 10 minut.
  • Potem można ją kroić.

Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
W Augustowie

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger