wtorek, 17 kwietnia 2018

Chleb makowy

Chleb makowy to bochen pysznego chleba, jest propozycja dla osób unikających glutenu.
Jest aromatyczny, zwarty z chrupiącą skórką.
Nie kruszy się i idealny jest do kanapek na ostro jak i na słodko.
Polecam do upieczenia.
Chleb makowy.


              Składniki:

  • 200 g mąki gryczanej
  • 50 g mąki ryżowej
  • 50 g mielonego siemienia lnianego
  • 50 g skrobi ziemniaczanej lub kukurydzianej
  • 50 g mielonego maku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 7 g drożdży instant
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki kardamonu
  • 1 łyżka ksylitolu lub syropu z agawy
  • 2 łyżki oleju + do posmarowania
  • 300 - 400 ml letniej wody

Wszystkie suche składniki czyli mąki, siemię, mak, drożdże, proszek do pieczenia, ksylitol, wymieszałam w misce.
Dodałam olej i wodę, najpierw 300 ml i wymieszałam dokładnie.
Ciasto ma być gęste i nie kleić się do rąk, jeśli jest za geste dodajcie więcej wody.
Foremkę, keksówkę wysmarowałam olejem i wysypałam mąką ryżową.
Wierzch chleba wyrównałam i posmarowałam olejem, nakryłam ściereczką i pozostawiłam do wyrośnięcia na 50 - 60 minut.
Po tym czasie piekłam chleb w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 50 - 60 minut.
Upieczony chleb wyjęłam z foremki aby nie zawilgotniał i studziłam na kratce.
Smacznego.
Źródło.
                                           "Podróże małe i duże"
Augustów

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger