środa, 4 kwietnia 2018

Chleb pszenny na zakwasie żytnim ze słonecznikiem

Szybki, mało pracochłonny chleb dziś przedstawię.
Chleb na zakwasie jest zdrowy, pyszny i ma głęboki smak, dodatkowo dłużej jest świeży i może dłużej poleżeć.
Polecam taki chlebek do upieczenia.
Chleb pszenny na zakwasie żytnim ze słonecznikiem.

       
             Składniki: 2 keksówki 26 x 12 cm
                    Zaczyn:

  • 120 g mąki żytniej T 580
  • 80 g mąki żytniej razowej T 2000
  • 100 g zakwasu żytniego czynnego
  • 150 g wody źródlanej lub filtrowanej

                    Chleb właściwy:

  • 800 g mąki krupczatki T 450
  • 20 g soli
  • cały zaczyn
  • 500 g wody źródlanej lub filtrowanej
  • 100 g pestek słonecznika + do posypania


Do miski włożyłam zakwas, dolałam wodę i wymieszałam dokładnie.
Teraz wsypałam mąki, wymieszałam jeszcze raz, nakryłam miskę folią spożywczą i pozostawiłam na blacie kuchennym na 14 - 16 godzin.
Po tym czasie do dużej miski wlałam cały wyrośnięty zaczyn, dodałam wodę i sól, wymieszałam.
Do miski wsypałam teraz mąkę i pestki słonecznika, dokładnie wymieszałam.
Foremki wysmarowałam masłem i wysypałam mąką, przełożyłam do nich ciasto na chleb.
Przykryłam foremki folią spożywczą i pozostawiłam na blacie kuchennym na 4 - 5 godzin do wyrośnięcia.
Ciasto wyrośnie do wysokości foremek.
Wyrośnięty chleb spryskałam wodą i posypałam pestkami słonecznika.
Piekłam chlebki w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 40 minut lub do suchego patyczka.
Upieczony chleb studziłam na kratce.

Smacznego.
Przepis autorski.
                                          "Podróże małe i duże"
Mazurek

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger