poniedziałek, 2 kwietnia 2018

Mazurek pomarańczowy

Na świątecznym stole, choć mój jest w tym roku zupełnie gdzie indziej niż w domu, nie powinno zabraknąć mazurków i bab.
Dziś pomysł na mazurek bardzo szybki i pyszny.
Polecam kochani, jest smakowity.
Mazurek z pomarańczą w tle.


Składniki: blaszka 24 x 24 cm
Kruche ciasto:

  • 200 g mąki pszennej T 650
  • 50 g mąki migdałowej
  • 50 g cukru trzcinowego lub ksylitolu
  • 150 g masła
Nadzienie:
  • 450 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy razem z miąższem
  • 1 kisiel pomarańczowy bez cukru
  • garść migdałów
  • 1 czerwona pomarańcza
  • kulki zbożowe do dekoracji

Przygotowanie:
  • Wysypałam na blat mąkę pszenną i migdałową, wymieszałam, dodałam ksylitol i zimne masło pokrojone na kawałki.
  • Najpierw posiekałam wszystko siekaczką do ciasta kruchego - lub nożem a potem szybko zagniotłam ciasto.
  • Formę wyłożyłam papierem do pieczenia.
  • Ciastem wyłożyłam dno blaszki, tworząc brzeg, ja zrobiłam ruloniki i wyłożyłam je po brzegach.
  • Ponakłuwałam ciasto widelcem i wstawiłam do lodówki na 60 minut.
  • Potem piekłam ciasto w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 20 minut.
  • Z pomarańczy wycisnęłam sok, użyłam 4 soczystych pomarańczy.
  • Do garnka wlałam 3/4 soku razem z miąższem a resztę wymieszałam z kisielem.
  • Do gotującego soku wlałam ten wymieszany z proszkiem, zagotowałam ciągle mieszając aż stał się gęsty.
  • Wylałam go na upieczony spód, wyrównałam wierzch.
  • Udekorowałam plastrami czerwonej pomarańczy która u mnie była całkiem pomarańczowa, zamiast czerwona, migdałami i kulkami zbożowymi.
  • Schłodziłam w lodówce.
Smacznego.
Autor: Dorota Owczarek
"Podróże małe i duże"
Kwiaty wiosny - Starzec

4 komentarze

  1. W tym roku nie piekłam mazurka, ale chętnie spróbowałabym Twojego, bo smacznie wygląda :)
    Wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mazurek to moje ulubione, Wielkanocne ciasto :) Na naszym, świątecznym stole także zagościł, ale nie jest tak efektowny jak Twój :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger