poniedziałek, 9 kwietnia 2018

"Oryks i Derkacz" - Margaret Atwood - recenzja książki

"Oryks i Derkacz" - Margaret Atwood.
Olśniewająca, skłaniająca do refleksji powieść nominowana do Orange Prize i Man Booker Prize.

"Oryks i Derkacz" to poruszająca historia miłosna a zarazem fascynująca wizja przyszłości.
Po jej przeczytaniu byłam w lekkim szoku a zakończenie mnie wkurzyło.
Czy już zachęciłam?
I Ciebie i z Tobą może być tak samo, wystarczy czytać.
Yeti znany jako Jimmy przed wybuchem śmiercionośnej zarazy ma kumpla - przyjaciela, Derkacza.
Ma również dziewczynę, piękną i mądrą ale czy ona też uznaje Jimmiego za swojego chłopaka?
Yeti usiłuje przetrwać w świecie, w którym być może jest ostatnim człowiekiem.
Tym bardziej po stracie swojego ukochanego przyjaciela i ukochanej.
W poszukiwaniu odpowiedzi wyrusza w wędrówkę przez bujny gąszcz, który porasta tereny wielkiego miasta, opuszczonego w wyniku prowadzonych przez potężną korporację niebezpiecznych, niekontrolowanych eksperymentów z inżynierią genetyczną.
W wędrowce towarzyszą mu zielonookie, piękne, dzieci Derkacza.
Autorka zabiera nas w niedaleką przyszłość która wygląda znajomo ale przerasta nasze wyobrażenia.
Świat przedstawiony w książce przeraża właśnie przez wzgląd na swoje prawdopodobieństwo i podobieństwo do tego co widzimy we współczesnej nauce.
Świetnie panując nad swoim szokującym materiałem, nad szokującą wizją przyszłości, autorka z właściwą sobie przenikliwością i czarnym humorem kreuje przedziwny, a mimo to w pełni wiarygodny świat, zamieszkały przez postacie, które długo jeszcze po zakończeniu lektury żyją w naszych myślach.
Kto przeczyta"Oryks i Derkacz?, inaczej spojrzy na dzisiejszy świat.
Poznaj ostatniego człowieka na ziemi jako i ja go poznałam w książce.
To moja pierwsza powieść Margaret Atwood ale zapewne nie ostatnia, dobre pióro zachęca do czytania.
Zachęcam do lektury.
Dzielcie się wrażeniami.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger