niedziela, 22 kwietnia 2018

Placki na zakwasie z mąki pełnoziarnistej

Szybkie placki typu "chlebki z patelni" zakwasowe z mąką pełnoziarnistą.
Jeśli będziecie smażyli na suchej patelni będą mega zdrowe.
Ja smażyłam na odrobinie oleju i osączałam na ręczniku papierowym.
Chlebki mają chrupiące brzegi i mięciutkie środki i idealnie nadają się jako chleb na kanapki albo do czego tam chcecie.
Placki na zakwasie z mąki pełnoziarnistej.


              Składniki:

  • 1 szklanka czynnego zakwasu pszennego
  • 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej albo pszennej graham T 1850
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 jajo
  • 1 łyżeczka sody
  • olej do smażenia

Do miski wlałam zakwas, mleko i wymieszałam.
Teraz dodałam sól i jajo i ponownie wymieszałam.
Na koniec wsypałam mąkę i sodę, wymieszałam.
Ciasto zaczyna gwałtownie rosnąć.
Na patelni rozgrzałam odrobinę oleju, nakładałam łyżką małe porcje ciasta i smażyłam na złoty kolor z obu stron.
Usmażone placki osączałam na ręczniku papierowym.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                        "Podróże małe i duże"
Bocian

2 komentarze

  1. Dość nietypowy przepis, ja zwykle używam takiego najzwyklejszego na placki ziemniaczane 😘
    https://luxwell99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem czy nietypowy? jak chcesz wykorzystać resztki zakwasu to jest to znakomity pomysł.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger