sobota, 21 kwietnia 2018

Sezamowe pesto z rukoli

FIT
Takie pesto to istny skarb w kuchni bo można go użyć jako pasty na kanapki - ja używam zamiast masła, można z nim zrobić makaron albo ryż czy kaszę, można także dodać do zupy czy sosów.
Zastosowań ma wiele i w każdym podbija smak dania.
Sezamowe pesto z rukoli.


               Składniki:

  • 125 g rukoli
  • 3 łyżki startego sera parmegiano regiano
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego
  • 1 łyżeczka czarnego sezamu
  • sól morska

Rukolę umyłam i osuszyłam, przełożyłam do kielicha blendera.
Dodałam uprażony na suchej patelni a potem dobrze wystudzony sezam.
Nie dodawajcie sezamu ciepłego bo się rukola ugotuje i starci kolor.
Dodałam także starty ser i olej sezamowy.
Oleju sezamowego nie dawajcie więcej niż napisałam bo ma on bardzo intensywny smak i zapach, jeśli dacie więcej może być niejadalne.
Jeśli pesto będzie za suche wystarczy dodać oleju neutralnego w smaku np. rzepakowego.
Na koniec dosoliłam do smaku i pesto gotowe.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                        "Podróże małe i duże"
Arboretum w Rogowie - kaczki

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger