środa, 25 kwietnia 2018

Zapiekane naleśniki ze szpinakiem, szparagami i mozzarellą

Sezon na szparagi uważam za otwarty, smakują obłędnie zawsze ale teraz mają najwięcej składników odżywczych i są najsmaczniejsze.
Polecam gorąco tak przyrządzone naleśniki, smakują wybornie.
Zapiekane naleśniki ze szpinakiem, szparagami i mozzarellą.






Składniki:
Ciasto na naleśniki: 5 - 6 naleśników
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki wody
  • 15 g rozpuszczonego masła
  • 1 żółtko
  • piana z 1 białka
  • 6 czubatych łyżek mąki pszennej T 650
Farsz:
  • 100 g szpinaku baby świeżego
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka oliwy
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • 1 pęczek zielonych szparagów
  • sól i cukier do szparagów
  • sos chili z limonką i kolendrą
  • 250 g sera mozzarella
  • szczypiorem do posypania

Przygotowanie:
  • Najpierw zrobiłam ciasto.
  • Do misy malaksera wlałam mleko na ciasto, dodałam żółtko, wlałam wodę i dodałam rozpuszczone i przestudzone masło, wsypałam mąkę, zmiksowałam na gładkie ciasto.
  • Ubiłam sztywną pianę z białka i dodałam do ciasta, delikatnie wymieszałam.
  • Smażyłam na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju.
  • Szpinak umyłam, osuszyłam i podsmażyłam na oliwie, posoliłam, wcisnęłam czosnek.
  • Szparagi ugotowałam w osolonej wodzie z odrobiną cukru ok. 3 minut.
  • Każdy naleśnik posmarowałam sosem chili, ułożyłam na nim trochę szpinaku, dwa szparagi, plasterki mozzarelli i zwinęłam w rulon.

  • Naleśniki ułożyłam w naczyniu do zapiekania - u mnie patelnia żeliwna, na wierzchu ułożyłam resztę mozzarelli i zapiekałam w piekarniku nagrzanym do 190 C z opcją grzania góra/dół przez 20 minut.
  • Posypałam szczypiorkiem.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Wróble

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger