sobota, 7 kwietnia 2018

Zupa ogórkowa z kaszą gryczaną

Dobra zupa to podstawa naszych obiadów, musi być treściwa i pożywna.
Tą która przedstawiam dziś właśnie taka jest.
Pachnie latem i ogórkami małosolnymi, ot tak mi się już zachciało.
Warto ugotować ulubioną zupę w trochę innej wersji i cieszyć się niebanalnym smakiem.
Zupa ogórkowa z kaszą gryczaną.

Składniki:
  • 3 marchewki
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 2 czubate łyżki domowej jarzynki
  • 1 średni por
  • 2 łyżki oleju
  • 3/4 szklanki kaszy gryczanej niepalonej
  • 1000 ml wody
  • 200 ml wody z kiszonych ogórków
  • 3 kiszone ogórki
  • 250 ml śmietany kwaśnej 30%
  • 1 pęczek koperku
Przygotowanie zupy:
  • Najpierw umyłam i obrałam warzywa.
  • Marchew starłam na tarce jarzynowej, seler pokroiłam w plasterki, tak samo zresztą jak pora.
  • W dużym garnku podsmażyłam na oleju warzywa, domową jarzynkę, jakieś 5 minut, po czym wsypałam kaszę i jeszcze chwilę smażyłam.
  • Teraz wlałam wodę i kwas z kiszenia ogórków, gotowałam 20 minut.
  • Ogórki wraz ze skórką starłam na tarce o grubych oczkach, dodałam do ugotowanych warzyw.
  • Gotowałam jeszcze 10 minut.
  • Zaprawiłam zupę śmietaną 30%, doprawiłam do smaku solą.
  • Na koniec wsypałam posiekany koperek.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Sikora bogatka

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger