poniedziałek, 7 maja 2018

Hawajska wieprzowina Kalua i polskie podpłomyki

Najpierw o wieprzowinie.
Kalua to tradycyjna metoda przygotowania mięsa na Hawajach, polegająca na pieczeniu w specjalnych, podziemnych piecach zwanych imu.
Przygotowane w ten sposób kawałki wieprzowiny lub indyka zyskują charakterystyczną wędzoną nutę dzięki użyciu drewna sandałowego.
Moja wieprzowina przygotowana jest w piekarniku z użyciem płynnego dymu.
Płynny dym do nabycia w Kuchniach Świata lub szukajcie w internecie.
Wieprzowina jest delikatna i krucha, skojarzyło mi się że będzie idealna na podpłomykach i stąd ten misz masz, pozytywny.
Zachęcam do wypróbowania przepisu.
Hawajska wieprzowina Kalua i polskie podpłomyki.


                 Składniki:

  • 1 kg łopatki wieprzowej
  • 2 łyżki płynnego dymu
  • 1 i 1/2 łyżki soli różowej himalajskiej
  • 1 łyżka wody
  • 1 łyżka oleju
Podpłomyki:

  • 300 g mąki pszennej T 650
  • 200 g wody


Wieprzowinę umyłam, osuszyłam i umieściłam w garnku żeliwnym.
Garnek żeliwny to taki substytut pieca.
Dodałam wodę, dym i sól, dokładnie wymieszałam
i dokładnie przykryłam pokrywką.
Piekłam mięso w piekarniku nagrzanym do 140 C z opcją grzania góra/dół przez 3 godziny.
Dzięki długiemu pieczeniu mięso jest delikatne, rozpływa się w ustach.
Upieczone mięso przy użyciu 2 widelców rozdzielałam na poszczególne włókna i wymieszałam z sosem z mięsa.
Można użyć wieprzowiny do bułek, kanapek czy czego tam chcecie.
Nie ma problemu jak zostanie trochę na drugi dzień, bo można ją odgrzać na patelni podlewając odrobiną wody.
Ja postanowiłam podać je na podpłomykach.
Mąkę wymieszałam z wodą lepiąc zwarte ciasto.
Odrywałam kawałek ciasta, wałkowałam go na placek i smażyłam na płycie z obu stron.
Można to zrobić na patelni.
Podpłomyka posmarowałam pastą z papryki, nałożyłam porcje mięsa i kiełki.

Smacznego.
Źródło.
                                          "Podróże małe i duże"
Dolina Rospudy

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger