środa, 23 maja 2018

Obłędnie żółty kurczak w pomarańczach

Obłędnie żółty, obłędnie pyszny, obłędnie szybko znika z talerzy.
Tak przygotowany kurczak jak w przepisie, jest soczysty, ma chrupiącą skórkę i jest bardzo charakterny.
Sprawiają to imbir, kurkuma i pomarańcze.
Popróbujcie tak przygotować kurczaka, jest przepyszny.
Obłędnie żółty kurczak w pomarańczach.


                         Składniki: 4 porcje

  • 4 duże podudzia z kurczaka
  • 3 pomarańcze
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cm świeżego imbiru
  • 2 łyżki oleju z prażonego sezamu + 1 łyżka do wysmarowania formy 
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • kuskus do podania
  • 1/2 pomarańczy do kuskusu                  


Kuskus wsypałam do płaskiej miski, dodałam szczyptę soli i pokrojoną w plastry wcześniej wyszorowaną połówkę pomarańczy, zalałam wrzącą wodą tak na 1 cm nad powierzchnię kaszy.
Nakryłam miskę talerzem i odstawiłam do czasu jak kasza wchłonie całą wodę.
Kurczaka umyłam osuszyłam, podzieliłam każde podudzie na 2 części.
Oprószyłam mięso solą i pieprzem.
Na patelni rozgrzałam olej z prażonego sezamu, podsmażyłam kurczaka na złoty kolor z obu stron.
Imbir i czosnek posiekałam drobniutko.
Pomarańcze obrałam, wyszorowałam, z jednej wycisnęłam sok a resztę pokroiłam w półplasterki.
Sok wymieszałam z imbirem i czosnkiem.
Dodałam sól do smaku, pieprz oraz kurkumę, wymieszałam.
Formę do zapiekania wysmarowałam olejem sezamowym, ułożyłam obsmażone kawałki kurczaka, polałam marynatą.
Piekłam kurczaka w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 30 minut, po czym wyjęłam naczynie i między kawałki kurczaka powtykałam pomarańczę.
Ponownie wstawiłam do piekarnika na 25 minut.
Podałam z kuskusem i sałatką.
Smacznego.
                                        "Podróże małe i duże"
Niezapominajki

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger