piątek, 18 maja 2018

Sernik bez sera z pestek słonecznika

Smakuje jak wyborny sernik więc tak się nazywa.
Jeśli macie blender o dużej mocy, wysokoobrotowy nie trzeba moczyć pestek słonecznika a jeśli tak jak ja zwykły blender kielichowy do koktajli to trzeba je namoczyć na 12 godzin.
Potem to już bardzo szybko więc zapraszam serdecznie na przepyszne ciasto - sernik.
Sernik bez sera, z pestek słonecznika.

Składniki: tortownica 24 cm
Spód:

  • 250 g ciastek pełnoziarnistych
  • 100 g masła
  • 4 łyżeczki kakao
  • 2 łyżeczki cynamonu
Ciasto:
  • 550 g pestek słonecznika
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego lub ksylitolu
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 500 ml mleka roślinnego lub krowiego
  • 1 i 1/2 łyżki przyprawy do piernika
  • 1 opakowanie budyniu na 500 ml mleka
  • 4 łyżki mąki z tapioki
Wierzch:
  • 100 g czekolady mlecznej
  • 50 ml mleka
  • kulki zbożowe do dekoracji
Przygotowanie sernika:
  • Ciastka, kakao, masło i cynamon włożyłam do blendera i zmiksowałam na piasek.
  • Jeśli nie macie blendera wystarczy pokruszyć herbatniki i wymieszać je z rozpuszczonym masłem i kakao.
  • Dno tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia i wyłożyłam herbatnikowy proszek, ugniatając go palcami.
  • Tortownicę włożyłam do piekarnika nagrzanego do 180 C i piekłam spód przez 10 minut z opcją grzania góra/dół.
  • Pestki słonecznika wieczorem dzień wcześniej namoczyłam w zimnej wodzie i wstawiłam do lodówki na minimum 12 godzin.
  • Potem pestki odcedziłam i wypłukałam.
  • Włożyłam do kielich blendera.
  • Dodałam także mleko i zmiksowałam na gładką masę.
  • Dodałam teraz przyprawy, mąkę z tapioki, ksylitol, sok z cytryny i proszek budyniowy i dokładnie wymieszałam.
  • Odstawiłam masę na 60 minut aby była mniej napowietrzona.
  • Potem wylałam masę na podpieczony spód i piekłam jeszcze przez 60 - 70 minut w 150 - 160 C z opcją grzania góra/dół.
  • Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej, dodałam mleko i wymieszałam, polałam ciasto.
  • Na wierzch wysypałam kulki zbożowe.
Smacznego.
Przepis Olga Smile.
"Podróże małe i duże"
W Augustowie

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger