wtorek, 1 maja 2018

Wytrawne gofry z serem

A dziś na śniadanie miałam takie oto cuda, wszak zaczął się najpiękniejszy miesiąc w roku.
W maju jak w gaju - raju mawiała moja babcia.
Dlatego i śniadanie musi być wyjątkowe.
Takie gofry są pyszne, sycące i całkiem zdrowe, polecam gorąco.
Użyłam tutaj mąki pszennej graham i dzięki temu brzegi gofrów są chrupiące i pyszne.
Dodajcie swoje ulubione kiełki i ulubiony ser żółty.
Wytrawne gofry z serem.


            Składniki: 5 gofrów
                       Ciasto:

  • 3 duże jaja
  • 2 szklanki mąki pszennej graham T 1850
  • 1/2 szklanki mąki pszennej T 650
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka przyprawy do wieprzowiny
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka wody źródlanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 plastrów ulubionego sera żółtego
  • garść kiełków ulubionych - u mnie rzeżucha

Do miski wbiłam jaja, wymieszałam z olejem i wodą, dodałam sól i przyprawę do wieprzowiny.
Teraz dodałam wymieszane z proszkiem do pieczenia mąki i dokładnie wymieszałam.
Odstawiłam ciasto na 10 minut aby odpoczęło.
Gofrownicę rozgrzałam i nakładałam na nią porcje ciasta.
Piekłam 7 minut lub tyle aby gofry były rumiane.
Na ciepłe jeszcze gofry nałożyłam plaster sera i chwilę jeszcze podpiekałam nie do końca zamykając gofrownicę.
Posypałam kiełkami.
Smacznego.
Autor: Dorota Owczarek
                                         "Podróże małe i duże"
W słonecznym maju, słoneczne surfinie

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger