niedziela, 13 maja 2018

Żółte buraki z sosem chrzanowym

Wiele słyszałam o kolorowych burakach ale nigdy nie miałam okazji nabyć.
Tym razem się udało i dzięki temu na talerzu buraki z sosem o wybitnym smaku.
Smakują identycznie jak czerwone tylko kolor mają inny więc ponieważ jemy oczami zjedzmy teraz i takie buraki.
Żółte buraki z sosem chrzanowym.

             Składniki:

  • 500 g żółtych buraków

             Sos chrzanowy:

  • 1 łyżka masła
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 200 ml mleka
  • sól morska
  • pieprz biały
  • 4 łyżki startego korzenia chrzanu

Buraki zawinęłam, każdy w oddzielny kawałek foli aluminiowej i piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 C przez 50 - 60 minut.
Potem wystudziłam je, obrałam i pokroiłam w cieniutkie plasterki.
Masło rozgrzałam na patelni, wsypałam mąkę i zrobiłam zasmażkę.
Wlałam teraz na patelnię mleko i ciągle mieszając doprowadziłam do wrzenia, gotowałam jeszcze minutę.
Zdjęłam z ognia i wsypałam starty na tarce chrzan, doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
Podałam razem z burakami.
Polecam jest pysznie.
Smacznego.
Pomysł własny.
                                         "Podróże małe i duże"
Augustów

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger