wtorek, 15 maja 2018

Zupa krem z pokrzywy

Na początek napiszę że jest pyszna, potem dodam że jest bardzo zdrowa, zupa z pokrzywy.
Pokrzywę majową zbieram często na surówki, do suszenia, do zup, czy do koktajli.
Cały sezon można zrywać młode odrosty pokrzywy.
O zastosowaniu pokrzywy więcej poczytajcie pod linkiem.
Pamiętajcie aby pokrzywę zbierać na polach i łąkach z dala od szos, dróg i autostrad.
Zupa krem z pokrzywy.


Składniki:
  • 3 szklanki młodych listków pokrzywy
  • 2 średnie marchewki
  • 4 średnie ziemniaki
  • 2 liście laurowe
  • 4 ziarenka ziela angielskiego - zmielone
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • sól morska
  • pieprz czarny
  • 1 łyżeczka czosnku granulowanego
  • 1 łyżka majeranku
  • 2 łyżki śmietany kwaśniej 12 %
  • 1 łyżka masła
  • ok. 1200 ml wody
  • grzanki do podania

Przygotowanie zupy:
  • Umyłam i obrałam ziemniaki i marchew, pokroiłam w kostkę, włożyłam do garnka, wlałam wodę, dodałam liść laurowy, zmielone ziarenka ziela angielskiego, sól do smaku i gotowałam na małym ogniu 10 minut.
  • Liście pokrzywy umyłam i osączyłam, sparzyłam na sicie aby straciły swoją moc parzenia.
  • Potem je posiekałam.
  • Posiekałam czosnek i cebulę i podsmażyłam na maśle, potem dodałam pokrzywę, smażyłam 2 minuty.
  • Całą zawartość patelni dodałam do zupy, dodałam również czosnek granulowany i gotowałam 5 minut.
  • Zupę zmiksowałam na krem, doprawiłam do smaku solą i pierzem, dodałam śmietanę i zagotowałam.
  • Na koniec dodałam majeranek.
  • Podałam z grzankami z chleba żytniego na zakwasie.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Dzięcioł czarny

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger