wtorek, 7 czerwca 2011

Zakonnica

Ciasto jest pyszne, może i ma sporo kalorii i jest alkoholowe ale jest warte spróbowania.
Idealne na spotkania rodzinne przy stole.
Jeśli jednak ktoś nie nie używa alkoholu wystarczy dodać np. kawy lub aromatycznego soku owocowego, będzie super a zamiast cukru dodać ksylitol lub erytrol.
Ciasto przewrotnie zwane Zakonnica.



Przepis przywiozła moja Jola z Irlandii.
Biszkopt:
  • 6 łyżek mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 6 łyżek cukru
  • 6 jaj
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie biszkoptu:
Mąkę wymieszać z proszkiem.
  • Białka ubić z dodatkiem soli.
  • Do białek dodać cukier i dalej ubijać aż masa będzie szklista.
  • Następnie ciągle mieszając dodawać porcjami żółtka jaj i mąki.
  • Przełożyć ciasto formy - śr.26-28 cm.
  • Piec w temperaturze 180 stopni ok 40 minut. 
  • Gdy wystygnie wykroić w biszkopcie kółka kieliszkiem.
  • Krążki odłożyć.
Masa do "dziurek":
  • 3 łyżki masła
  • 3 łyżki śmietany kwaśnej 18%
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki kakao
Przygotowanie masy:
  • Wszystko razem zagotować i przestudzić a następnie wlać do "dziurek" w biszkopcie.
Poncz do nasączania:
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżka kakao
  • 50 gram wódki - wedle uznania
Przygotowanie ponczu:
  • Składniki ponczu zagotować, po wystudzeniu dodać alkohol.
  • Nasączyć biszkopt już po nałożeniu masy.
Wierzch ciasta:
  • 500 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżki żelatyny lub 2 śmietanfixy
  • 1/3 szklanki cukru
  • łyżka soku cytrynowego
  • batonik "Grzesiek" lub "Prince Polo"
Przygotowanie ciasta:
  • Śmietanę ubić - ja ubiłam ze śmietanfixem - z cukrem i sokiem z cytryny.
  • Rozsmarować na biszkopcie.
  • Na sam wierzch zetrzeć batonik "Grześ" lub "Prince Polo".
  • Ja rozkruszyłam ciasteczka owsiane.
  • Dużo pisania ale robi się szybciutko.
  • A te krążki które odłożyłam również nasączyłam ponczem i pokryłam masą a na wierzchu kleksik śmietany - wyszły super ciasteczka.
Życzę szybkiego "rozgrzania" oraz Smacznego.
Przepis rodzinny.

3 komentarze

  1. Robiłam to ciasto.. w moich przepisach [ nie opublikowałam jeszcze]zapisane jest jako pijana zakonnica..Bardzo smaczne..

    OdpowiedzUsuń
  2. W ponczu do nasączania pisze 1/2 cukru pudru ale niewiem szklanki, łyżki czy łyżeczki pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger