poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Ogórki z keczupem

Przepis dostałam od koleżanki Ani, ogórki próbowałam w jej wykonaniu i są znakomite.
Przepis na ogórki do słoików na zimę.
Polecam serdecznie.
Ogórki do słoików z keczupem.

Składniki:
  • 2 kg ogórków gruntowych
  • 3 cebule
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki octu
  • mały słoiczek pikantnego keczupu - 200 g
  • mały słoiczek koncentratu pomidorowego - 200 g
  • sól
Przygotowanie ogórków:
  • Ogórki obrać i pokroić w plasterki.
  • Wymieszać z łyżką soli i pozostawić na 2 godziny.
  • Po 2 godzinach odlać sok z ogórków na sicie lekko je wyciskając.
  • Włożyć ogórki do miski.
  • Cebulę pokroić w kostkę, podsmażyć na oleju, posolić łyżką soli i odstawić na 2 godziny.
  • Po 2 godzinach dodać cebulę razem z całym sokiem który się utworzył do odciśniętych ogórków.
  • Do miski z ogórkami i cebulą dodać koncentrat, keczup oraz cukier i ocet, dokładnie wymieszać.
  • Wkładać do słoików, zakręcić i pasteryzować 15 minut.
Smacznego.
Przepis od Ani.

28 komentarze

  1. a ocet, cukier olej w którym momencie się daje?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak napisane w przepisie-po odcedzeniu z soku ogórków dodać keczup , koncentrat,ocet oraz cukier i wszystko razem wymieszać.
    A potem wkładac do słoików:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jednej rzeczy nie łapię? pół szklanki oleju na 3 cebule? i czy sól i olej odsącza się z cebuli czy razem z tym do ogórków?

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę nie ogarniam, pół szklanki oleju na 3 cebule? Cebulę tez sie odciska z oleju i soli czy nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Robię je zawsze mam podobny przepis tyle że bez keczupy z samym koncentratem bo i tak są ostre polecam każdemu pychotka. Jestem w trakcie ich robienia . U nas wszyscy je lubią więc do dzieła. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Tak jak napisałam w proporcjach 1/2 szkl oleju na 3 cebule a jak po podsmazeniu je posolisz i odstawisz na 2 godziny to potem juz nic z cebuli nie odciskasz tylko dodajesz ją do ogórków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaczynam robić ogórki z keczupem,wyglądają smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pyszne ogóreczki. Ja dodaję jeszcze marchewkę i również jest pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  8. super, bardzo smaczne polecam

    OdpowiedzUsuń
  9. NAPRAWDĘ POLECAM !!!!! REWELKA

    OdpowiedzUsuń
  10. Proszę mi napisać, mały słoiczek ketchupu i koncentratu tzn. ile? Są teraz różne wielkości słoiczków. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. ogóreczki właśnie się pasteryzują, podjadałam przed spakowaniem do słoiczków, już są yszne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Co to znaczy " ogórki odcedzić od soku ? Kiedy ? Ja to rozumiem tak że woda która się uzbiera pod ogórkami przez te dwie godziny, musi być odcedzona i dopiero potem dajemy podsmażoną cebulę z olejem, ketchup i przecier. Tak czy nie ? Trochę to niejasno napisane. Przecież nie można najpierw dodać cebuli ze wszystkim a potem odcedzić ogórki od soku. Bardzo proszę to wyjaśnić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze zrozumiałaś Diano, to są moje pierwsze posty na blogu i jakoś ten umknął mojej uwadze, dużo poprawiałam.Ten tez poprawiłam a bardziej zrozumiały.Dzięki za uwagi i niech smakują.

      Usuń
  13. tego się nie gotuje przed nałożeniem do słoików? tylko tak na zimno ocet i reszta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak jest napisane, w jakim celu chcesz gotować przed nałożeniem do słojów? będzie potem pasteryzowane i dojrzewa jakiś czas, nie zjadasz tego zaraz po pasteryzacji. Po kilku dniach gotowe.

      Usuń
  14. Z pozoru dziwne połączenie, a w praktyce BOMBA SMAKU.
    Przepyszne-dziękuję za podzielenie się przepisem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak mocny ocet (10% czy słabszy)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj jaki lubisz. Może być ocet 10% i wtedy będą kwaśniejsze lub taka jak ja ostatnio ocet jabłkowy. Pełna dowolność Andrzeju.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger