niedziela, 14 października 2012

Podstawowy chleb biały z automatu

Ponieważ jestem szczęśliwą posiadaczką automatu do chleba to chlebki piekę różne.
Dziś przedstawiam Wam przepis na podstawowy chleb biały zaproponowany przez Moulinex w książeczce dołączonej do wypiekacza.
Chleby w automacie można wypiekać małe 700 g i duże 900 gramowe.
Można ustawić czas tak aby automat piekł wtedy gdy mnie nie ma a jak wracam to pachnie już upieczonym chlebem.
Składniki na bochenek 900 g:
  • 320 ml wody
  • 4 łyżki oleju
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 3 łyżki cukru
  • 525 g mąki pszennej
  • 1 i 1/3 łyżeczki drożdży instant
 Wkładamy wszystkie składniki do automatu zaczynając od płynnych a potem sypkie.
Nastawiam maszynę na program 1 i czekamy 2 godziny i 53 minuty aby cieszyć się puszystym chlebem i chrupiącej skórce.
 Smacznego.

2 komentarze

  1. mmmm, wygląda przepysznie. Kiedyś zastanawiałam się nad kupnem takiego wypiekacza do chleba. Powiedz czy warto zainwestować? Nadmieniam, że kilka razy piekłam chleby w piekarniku na zakwasie i były bardzo smaczne.
    I nie wiem czy taki z wypiekacza też jest dobry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jestem w powijakach ale juz wiem że warto.
      Piekłam juz kilka razy i to naprawdę jest wspaniała rzecz.
      Myslę że warto zainwestować:-)

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger