Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

piątek, 12 października 2012

Suszona czeremcha

Podczas moich wędrówek po lesie nazbierałam również czarnych kulek czeremchy.
Kiedyś wygrałam w konkursie książkę Ireny Gumowskiej "Słońce w słoikach" i wiele ciekawych rzeczy w niej wyczytałam.
Między innymi także to że czeremcha - ta która przepięknie pachnie na wiosnę a jesienią ma czarne lśniące kulki jest pomocna przy odchudzaniu.
Czeremcha należy do tej samej rodziny co wszystkie śliwy.
A mianowicie: czeremcha w dawnych czasach stosowana była jako mąka do wypieku chleba bo uznawana była wśród biednych za wypychacz żołądka.
Czeremcha ma także właściwości lecznicze, wystarczy kilka ususzonych jagódek zaparzyć i wypic a zahamujemy biegunkę.
Zebrałam owoce czeremchy i suszyłam czarne kulki - dość długo bo kulki są bardzo mięsiste.
Owoc czeremchy tylko z wierzchu jest czarny, wewnątrz ma lepka biała masę zawierająca ok. 60 % cukru.
Wysuszyłam owoce i potem je zmiele ale przed samym dodaniem mąki do ciasta chlebowego.
Można dodać jej tylko 10 % wagi całego chleba.
Sprawia to że chleb czy ciasto jest długo wilgotne i niepleśnieje.
A ponadto wypieki z mąką czeremchowa dają uczucie sytości i jakby hamują łaknienie.
Czyli coś dla odchudzających się.
Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks