czwartek, 27 grudnia 2012

Obwarzanki z masą makową

Przepis na te obwarzanki znalazłam gdzieś w starych książkach i towarzyszą mi one często.
Teraz postanowiłam połączyć je z masą makową i wyszło znakomicie.
Nazywam je obwarzanki gdyż smakują jak te obwarzanki z odpustów jakie pamiętam z dzieciństwa.


            Składniki na obwarzanki:
  • 250 g mąki pszennej
  • 35 g masła
  • 1 małe jajo
  • żółtko
  • 125 ml mleka
  • 25 g cukru
  • 20 g drożdży
  • szczypta soli
                  Na masę makową:
  • 1/2 opakowania gotowej masy makowej - ja miałam Helio
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki orzechów laskowych w słupkach
  • 2 łyżki rodzynek królewskich
  • 2 łyżki płatków kokosowych
Drożdże mieszamy z łyżką ciepłego mleka, łyżką mąki, łyżką cukru i szczyptą soli i odstawiamy do wyrośnięcia.
Resztę mąki i ciepłego mleka mieszamy z roztopionym masłem.
Dodajemy żółtko i rozczyn i wyrabiamy gładkie ciasto, odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.
Następnie z ciasta odrywamy małe kulki i układamy na blaszce, pozostawiamy do wyrośnięcia.
Smarujemy obwarzanki rozbełtanym jajem i pieczemy   20 minut w temperaturze 160 C.
Składniki masy makowej mieszamy ze sobą.
Podajemy obwarzanki razem z masą makową.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
Obwarzanki dodaje do Akcji na Mikserze Ciastka na jeden kęs:Ciastka na jeden kęs - NAGRODA

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger