niedziela, 9 grudnia 2012

Pasta z opieniek

Wyciągam Wam te moje grzybowe przepisy bo może komuś się przydadzą i zamiast opieniek użyje boczniaków i pasta na wigilie jak znalazł.
W zakładce na górze strony macie potrawy wigilijne zebrane w jednym miejscu.jak ktoś chętny to zapraszam.
A teraz pasta...znalazłam ją na MniamMniam i zauroczyła mnie i Was zachęcam do wypróbowania.
Pasty śniadaniowe - pasta z opieniek.

Składniki:
  • 1000 g opieniek odgotowanych
  • 3 duże cebule
  • 5 łyżek octu
  • 2 łyżki przyprawy typu jarzynka - najlepiej bio bez konserwantów
  • 3 i 1/2 łyżki cukru trzcinowego
  • 2 łyżki słodkiej papryki
  • 1 słoiczek koncentratu pomidorowego - 200 g
  • 3/4 szklanki oleju
  • pieprz do smaku
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • kilka listków laurowych
Przygotowanie pasty:
  • Cebulę poddusić na oleju. 
  • Dodać grzyby wcześniej zmielone przez maszynkę do mielenia na sicie o grubych oczkach. 
  • Dodać pozostałe składniki - koncentrat, olej i przyprawy.
  • Dusić ok. 10 minut.
  • Uwaga: po dodaniu grzybów pastę należy często mieszać aby się nie przypaliła.
  • Gorącą pastę przełożyć do słoików i pasteryzować ok. 15 minut
  • To jest pasteryzacja dla 0,5 litrowych słoików, większe pasteryzujemy dłużej.
Smacznego.
Przepis z MniamMniam.

5 komentarze

  1. slyszalem ze pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis bardzo interesujący, właśnie szukałam czegoś nowego. Mam właśnie wysyp opieńków i szkoda żeby się zmarnowały. Jak długo taka pasta może stać w słoikach? Obawiam się czy się nie zepsuje?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie przetwory z grzybów pasteryzujemy dwa razy w odstępie jednego lub dwóch dni .Opieńki należy obgotować dwa lub trzy razy zmieniając wodę .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimie że Cię tak nazwę, to jest Twoja wersja. Ja pasteryzuję tak jak w przepisie od lat, jest dobrze. Dodam że niektóre grzyby jemy na surowo. To tak jakbyś nie wiedział drogi Anonimie.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger