Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 8 grudnia 2012

Podpłomyki z sosem paprykowo-pomidorowym

Podpłomyki któż ich nie jadł ?
Smaki dzieciństwa i płomyki buchające z babcinego pieca.
Podpłomyki piekła nam babcia na gorącej blasze pieca a my takie placki z bąblami jedliśmy ustawiając się w kolejce po jeszcze.
Podpłomyki smakiem przypominają mi macę a jak jeszcze dodać do nich zioła albo przyprawy to już bajka.
Zapraszam na moje podpłomyki które ja piekłam na suchej patelni gdyż pieca węglowego nie posiadam.



                   Składniki:
  •     400g mąki pszennej
  •     225g ciepłej wody
  •     sól
               Na sos:
  •  2 ząbki czosnku
  • 1 papryka czerwona
  • 1 mały słoik keczupu z gruszką
  • 1/4 szklanki sosu włoskiego Winiary
  • sól
  • pieprz
  • cukier do smaku
  • młynek chilli Kotanyi
  • 2 łyżki oliwy
  • zioła w ilości 2 łyżek - ja dałam: oregano, bazylie czerwoną, melisę, bazylię cytrynową, rozmaryn

 Składniki ciasta zagniatamy i wyrabiamy ciasto przez 2-3 minuty.
Wałkujemy na małe cienkie placuszki i pieczemy na suchej patelni do zrumienienia z obu stron.
Możemy również upiec placki w piekarniku lub na grillu, nie wiem jak by było w mikrofali, trzeba będzie wypróbować.

 Paprykę kroimy w drobną kostkę a czosnek drobno siekamy.
Na rozgrzanej patelni smażymy czosnek a następnie dodajemy keczup i sos włoski ( albo po prostu pomidory z puszki ).
Należy wszystko zagotować a następnie dokładam papryke i gotujemy 5 minut.
Dodajemy przyprawy i zioła i sos gotowy.
W zależności jaką ostrość lubimy tyle chilli kręcimy z młynka. 

Zanurzamy podpłomyka w sosie i zajadamy.
Smacznego. 
 Przepis własny.

2 komentarze:

  1. Też takie robię... Smak dzieciństwa... Ja podaję je do gulaszów różnego rodzaju :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajny pomysł na obiad:) nigdy nie robiłam podpłomyków:)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks