Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 16 lutego 2013

Sernik z grejpfrutami

Kto uwielbia grejpfruty?
Dla tych wszystkich jest ten sernik, ale zaraz, zaraz dla tych co nie wiedzą że grejpfruty mają moce witamin polecam sernik w szczególności.
Jest pyszny, z lekka nutą goryczki i słodkością galaretek.
Inspiracją był sernik Niebieskiej Pistacji.
 Do sernika użyłam tortownicy 26 cm średnicy.
                        Spód:
  •     1/2 kostki masła
  •     300 g wafelków śmietankowych albo andrutów
  •     100 g gotowej polewy czekoladowej        
  •     1 łyżeczka kakao
                        Masa serowa:
  •     500 g mielonego białego sera    
  •     250 ml śmietany kremówki   
  •     1 szklankę cukru pudru
  •     5 łyżeczek żelatyny
  •     1/2 szklanki soku z czerwonego grejpfruta
                         Masa budyniowa:
  •     2 grejpfruty  czerwone
  •     250 ml mleka    
  •     250 ml soku z czerwonego grejpfruta 
  •     1 budyń śmietankowy    
  •     3 łyżki masła
  •     3 łyżki cukru pudru   
  •     na czubku noża barwnika czerwonego
  •     galaretka gruszkowa

Robimy spód.
Wafelki pokruszyć bardzo drobno i wymieszać z roztopionym masłem, kakao i polewą czekoladową.
Na dno tortownicy wkładamy papier do pieczenia, zamykamy obręcz i rozkładamy nasz spód ugniatając.
Tortownicę wkładamy do lodówki. 
Teraz masa serowa:
Sok z grejpfruta podgrzać,rozpuścić w nim połowę cukru pudru i żelatynę.
Śmietanę ubijamy z resztą cukru pudru.
Ser miksujemy z rozpuszczoną żelatyną, lekko ostudzoną i dodajemy ubitą śmietanę, mieszamy a następnie wykładamy na schłodzony spód.
Chłodzimy 1 godzinę w lodówce.

Robimy masę budyniową.
Grejpfruty obieramy i robimy z nich fileciki bez skóry.
Proszek budyniowy mieszamy z sokiem grejpfrutowym.
Mleko gotujemy z cukrem i wlewamy do niego rozrobiony proszek budyniowy oraz barwnik.
Mieszamy i gotujemy budyń do którego dodajemy masło i mieszając studzimy.
Wystudzony budyń wlewamy na stężałą masę serową i układamy na nim fileciki z grejpfruta czerwonego.
Galaretkę rozrabiamy w 400 ml wrzącej wody i tężejącą wylewamy na nasz grejpfruty.
Wstawiamy do lodówki na minimum 2 godziny.
 Smacznego.

11 komentarzy:

  1. Bardzo intrygujące to ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jak zwykle po inspirację na niedzielę:)))jak zwykle się nie zawiodłam tylko jeszcze wypad po cytrusy mnie czeka:))no może synuś skoczy:))))Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę

    OdpowiedzUsuń
  3. w zyciu nie pomyśłalabym ze mozna sernik i grejfruta razem połączyć :)
    musimy wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny kolor galaretki! :)
    A sam sernik na pewno przepyszny.

    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny blog, gratuluję :)
    Nie mam własnego, jednak chciałabym Cię zaprosić na pewnego niezwykłego bloga, który odmienił moje życie. Ta cała strona to tak naprawdę pewnego rodzaju akcja, fajnie jeśli się w nią aktywnie włączysz lub przynajmniej wspomożesz - obserwując
    "Mogę zmienić świat tylko z Tobą" - słowa Kiry autorki bloga.
    f-me-i-am-famous.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam kiedyś sernik grejpfrutowy - zupełnie inny niż Twój, ale pyszny był :) Podoba mi się kolorek galaretki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przeszła bym obok niego obojętnie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks