środa, 10 kwietnia 2013

Ciasto malinowe z chałwą

Proponuje Wam teraz pyszną rozpustę dla ciała.
Ciasto to marzenie, leciutkie i takie letnie, malin w nich pod dostatkiem.
Można użyć świeżych w sezonie lub mrożonych tak jak ja użyłam.
Ciasto zachwyciło wszystkie moje koleżanki i kolegów w pracy.
Polecam serdecznie, uczta dla podniebienia.

                     Składniki:
           Biszkopt:
  • 4 jaja
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
           Masa chałwowa:
  • 1,5 szklanki mleka
  • 3 żółtka
  • 200 g chałwy waniliowej
  • 2 łyżki cukru
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 375 g masła
             Masa malinowa:
  • 2 galaretki malinowe
  • 800 g malin
             Ptasie mleczko:
  • 2 galaretki cytrynowe
  • 750 ml śmietany 30 %
  • 3 łyżki cukru
             Dodatkowo:
  • 1 torebka herbaty cytrynowej
  • 1 łyżeczka cukru
      Robimy biszkopt:
Białka ubijamy z cukrem i szczypta soli na sztywna pianę a następnie dodajemy po jednym żółtku ciągle ucierając.
Na koniec wsypujemy przesiane mąki z proszkiem do pieczenia i mieszamy.
Ciasto wylewamy na blaszkę o wymiarach 34x24 wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy  30 minut w temperaturze 180 C.
Studzimy i nasączamy herbatą cytrynową zaparzoną z 1 torebki  w 3/4 szklanki wody, lekko słodzimy. 
    Robimy masę chałwową:
Szklankę mleka gotujemy z cukrem.
Wlewamy do mleka resztę mleka wymieszanego z żółtkami, mąką.
Chwile razem gotujemy i studzimy.
Miękkie masło  miksujemy na puszysta masę dodając wystudzony budyń oraz pokruszona chałwę.
Masę chałwową wykładamy na biszkopt i robimy takie górki i dolinki aby masa malinowa ładnie się potem prezentowała i chłodzimy w lodówce.
    Robimy masę malinową:
Galaretki malinowe rozpuszczamy w 750 ml wrzącej wody.
Maliny lekko rozmrażamy i wkładamy do ciepłej galaretki..
Przestudzone wylewamy na masę chałwową.
Schładzamy w lodówce.  
     Robimy ptasie mleczko:
Galaretki cytrynowe rozpuszczamy w 500 ml wrzącej wody.
Śmietankę ubijamy z cukrem i dodajemy do tężejącej galaretki.
Ptasie mleczko wylewamy na zastygniętą masę malinową.
Wyrównujemy wierzch ciasta i wkładamy na minimum 2 godziny do lodówki.
 Smacznego.
Autor przepisu:Aneta Nowicka        

6 komentarze

  1. Mój Ukochany uwielbia chałwę...dla niego to byłby raj :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowne ciasto ...
    rozmarzyłam się na widok malinowej masy pod ptasim mleczkiem :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale Ty kusisz moja droga:)))))znów coś przepysznego przygotowałaś:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. SUPER przepis. Może się skuszę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda cudnie, bardzo zaciekawiło mnie połączenie chałwy i malin :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger