Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Kurczak nadziewany szpinakiem i fetą z garnka rzymskiego

Wiosenny kurczak ze szpinakiem i fetą dla pewnej odchudzającej się osóbki.
Takiego kurczaka pieczonego bez tłuszczu z warzywami możesz skubnąć nawet będąc na tej diecie.

               Składniki:
  • 1 kurczak - mój warzył 1,8 kg
               Na farsz:
  • 300 g szpinaku mrożonego w liściach 
  • 200 g sera feta
  • 2 łyżki migdałów w słupkach
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 szalotka
  • 3 łyżki oliwy
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • sól
  • pieprz
             Do natarcia kurczaka:
  • mieszanka przypraw Grill Barbecue 
                 Dodatkowo:
  • 2 spore cykorie jasne
  • 1 papryka Palermo

Kurczaka należy umyć,a potem wytrzeć do sucha i natrzeć go, w środku również na minimum 2 godziny - ja to zrobiłam na noc - przyprawą Grill Barbecue.
Zawinąć miskę folią i do lodówki.
Na patelni rozgrzewamy oliwę i masło klarowane i smażymy na niej posiekany czosnek i szalotkę.
Następnie na patelnię dodajemy szpinak zmrożony i smażymy aż się rozmrozi.
Doprawiamy do smaku solą-odrobinę bo feta jest słona- oraz pieprzem.
Odstawiamy do wystudzenia.
Do masy szpinakowej dodajemy słupki migdałów oraz pokruszoną fetę.
Masą szpinakową nadziewamy naszego kurczaka dość szczelnie.
Spinamy miejsce nadziania wykałaczkami albo zszywamy nicią bawełnianą.  
Ja wolę zszyć bo wykałaczkizawsze mi pękają mimo że są namoczone w wodzie.

Garnek rzymski moczymy 20 minut w zimnej wodzie.
Następnie garnek osuszamy i wkładamy do garnka naszego nadzianego kurczaka.
Garnek przykrywamy i wkładamy do zimnego piekarnika ustawiając temperaturę 200 C.
Po 20 minutach od osiągnięcia temperatury, obkładamy kurczaka połówkami cykorii oraz pokrojona papryką - dałam Palermo gdyż jest ona bardzo soczysta i nawilży dodatkowo naszego kuraka.
Dalej piec 30 minut pod przykryciem a następnie odkryć garnek i polewając sosem powstałym z pieczenia zapiec kurczaka tak aby miał chrupiącą skórkę.
 Trwa to około 20-30 minut.
Smacznego. 
 
 
 

2 komentarze:

  1. ja bym chętnie samą masę szpinakową zjadła :)
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. Napiszę krótko:Zjadłabym.

    Cieszę się że już wyzdrowiałaś! Smutno było bez MMC w blogosferze! A ja nadrabiam tera Twoje posty bo tyyyle ich a ja ostatnio coś maławo bywam w blogosferze :*

    Wiosnaaaaaaaaaaaaa! :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks