Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

niedziela, 7 kwietnia 2013

Regionalna zupa chrzanowa

Zupa chrzanowa jest produktem regionalnym Ziemi Łódzkiej.
Została wpisana na listę potraw regionalnych i chroniona jest prawami autorskimi.
Natomiast ja podaje Wam moją wersję zupy chrzanowej.
Gotowałam ją na wodzie z parzenia białej kiełbasy, w oryginale jest na serwatce lub maślance.
Dodatkiem do zupy jest chrzan a podobno ten z Ziemi Łódzkiej jest najlepszy i najbardziej aromatyczny, chrzan z nad rzeki Warty.
Polecam zupę chrzanową  - produkt ziemi łódzkiej.

  
                      Składniki:
  • 1 litr wywaru z parzenia białej kiełbasy
  • 1 marchew
  • kawałek pora
  • kawałek selera
  • 1 cebula szalotka
  • 150 g korzenia chrzanu
  • sok z 1/2 cytryny
  • 150 ml śmietany słodkiej
  • liść laurowy
  • 3 ziarnka ziela angielskiego
  • 3 ziarnka pieprzu czarnego
  • 1 łyżka suszonego majeranku
  • 1 łyżka mąki
  • kilka sztuk  białej kiełbasy
  • jaja gotowane na twardo
  • sól
  • pieprz
  • cukier
  • garść rzeżuchy 
  • 1 łyżka masła klarowanego
 Warzywa obieramy i wkładamy do wywaru, dodajemy ziarenka i liść laurowy i gotujemy do miękkości.
Kiełbasę kroimy w plastry i wkładamy do zupy.
Chrzan obieramy i ścieramy na tarce o drobnych otworach.
Trochę sobie popłakałam tak aromatyczny był to korzeń a jeśli dodam że byłam przeziębiona to lekarstwo naturalne miałam.  
Starty chrzan wkładamy do zupy, dodajemy sól, cukier, pieprz oraz sok z cytryny.
Mąkę rozprowadzamy w śmietanie i wlewamy do zupy.
Wszystko gotujemy.
Dodajemy majeranek i dosmaczamy.
Szalotkę kroimy w kostkę i smażymy na maśle na rumiano i wlewamy do zupy.
Jeszcze raz mieszamy.
Podajemy z jajami na twardo i posypujemy obficie rzeżuchą.
Smacznego. 

2 komentarze:

  1. Wygląda szałowo i pewnie tak też smakuje .. Zjadałbym z wielkim apetytem :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks