czwartek, 2 maja 2013

Baranki wielkanocne

Dwa lata temu udało mi się kupić formę do wypieku baranka wielkanocnego ale dopiero w tym roku na Wielkanoc formę przetestowałam.
Bałam się że ciasto będzie mi wyciekać ale nic z tych rzeczy, forma jest szczelna i zakup jej był dobrym posunięciem.
Wiem że Wielkanoc już za nami ale przepis przyda się na przyszły rok a samo ciasto na baranka - piaskowe można wykorzystać do wypieku babki albo babeczek z kremem.
Jest pyszne.
Baranek wielkanocny.
Moja forma na baranka ma wymiary: 15 x 20 cm.
Składniki:
  • 40 g masła
  • 40 g cukru trzcinowego
  • 80 g mąki tortowej
  • 40 g mąki ziemniaczanej
  • 1 jajo
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 15 g cukru waniliowego
  • 1 szczypta soli
  • 1 łyżka ekstraktu cytrynowego [ klik ]
  • masło do formy
  • cukier puder do posypania
  • rodzynki na oczy
Przygotowanie baranka:
  • Masło utrzeć z cukrem na biały puch a następnie dodać jajo, sól i cukier waniliowy i dalej ucierać.
  • Dodać do masy przesiane z proszkiem do pieczenia mąki, dobrze wymieszać a na końcu wlać ekstrakt cytrynowy i jeszcze raz wymieszać.
  • Do wysmarowanej masłem formy włożyć ciasto, lekko ugniatając aby ciasto weszło w zakamarki i piec w temperaturze 170 C przez 30-40 minut aż baranek będzie ładnie rumiany.
Po ostygnięciu rozpinamy formę i wkładamy rodzynki jako oczy oraz posypujemy obficie cukrem pudrem.
Smacznego.

1 komentarze

  1. :) u nas królują baranki z masła. Bardzo ładne, musi byc, że zgrabna forma, bo niekiedy trafić można na koty, nie na baranki ;) pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger