środa, 4 września 2013

Papryka konserwowa

Czy w waszych domach papryka w słoikach jest rarytasem?
My uwielbiamy paprykę pod wszelkimi postaciami a ta konserwowa ze słoika jest delikatna, aromatyczna i nadaje się do kanapek, sałatek czy obiadu.
Zachęcam serdecznie do zamknięcia lata w słoiku.

               Składniki:
  • strąki papryki kolorowej
  • cebula biała
  • ziarna pieprzu czarnego
  • liście laurowe
  • ziarna ziela angielskiego
  • olej
  • ziarna gorczycy białej 
               Zalewa :
  • 500 ml octu 10 %
  • 2 litry wody
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki soli
 Paprykę umyłam oczyściłam i pokroiłam na kawałki, a cebulę po oczyszczeniu pokroiłam w plasterki.
Pokrojone warzywa umieściłam w umytych i wyparzonych słoikach.
Do każdego słoika włożyłam 2 ziarna ziela angielskiego, 2 ziarna pieprzu czarnego, 1/2 łyżeczki ziaren gorczycy i po liściu laurowym.
Na wierzch każdego słoika wlałam łyżeczkę oleju.
Ocet z wodą zagotowałam razem z solą i cukrem i pozostawiłam do lekkiego przestudzenia.
Następnie wlałam zalewę do słoików i pasteryzowałam paprykę przez 8 minut.
Słoiki pozostawiłam w wodzie do wystygnięcia.
Smacznego.
               Przepis z kronik rodzinnych.

4 komentarze

  1. najlepsza do wszelkich zimowych sałat:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiła mnie cebulka. Nigdy nie dawałam do papryki.
    W tym roku wypróbuję.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio polubiłem paprykę więc przepis bardzo na czasie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam paprykę konserwową. Najlepszą jaką jadłem robi moja mama, idealnie pasuje do kanapek :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger