środa, 4 września 2013

Sałatka ziołowa z ogórków

Jeszcze sporo ogórków na straganach, a do tej sałatki nie muszą być piękne i równe bo i tak je szatkujemy.
Sałatka jest bardzo aromatyczna, lekko pikantna i bardzo dobra do obiadów czy kanapek.
Polecam, zamknijcie lato w słoiku.
Ogórkowa sałatka z ziołami.


Składniki:
  • 2500 g ogórków ze skórką
  • 500 g cebuli
  • 20 g pieprzu ziołowego
  • 2,5 łyżki soli
  • 1 szklanka octu 10 %
  • 1 szklanka oleju rzepakowego
  • 1,5 szklanki cukru
Przygotowanie:
  • Ogórki poszatkowałam na tarce, a cebulę pokroiłam w pół plasterki.
  • Ogórki wraz z cebulą umieściłam w dużej misce i zasypałam solą i cukrem oraz pieprzem i wlałam do miski ocet i olej.
  • Zanurzyłam ręce w ogórkach i dobrze wymieszałam.
  • Przykryłam miskę ściereczką i odstawiłam na 3 godziny - najlepiej jednak na całą noc, co nie oznacza że po 3 godzinach są złe.
  • Po prostu dłużej miękną w słoikach.
  • Ogórki po tym czasie przełożyłam do wymytych i wyparzonych słoików, dopełniłam zalewą która powstała podczas jak ogórki się macerowały.
  • Zakręciłam słoiki i pasteryzowałam 10 minut.
  • Pozostawiłam słoiki w wodzie do ostygnięcia.
  • Po tygodniu będą gotowe i przepyszne.
Smacznego.
Przepis z annałów rodzinnych.

3 komentarze

  1. kurcze wszyscy przygotowują się do zimy a ja nie ma nawet jednego słoika - na pomoc!!

    OdpowiedzUsuń
  2. moja mama zrobila juz wieeelki zapas na zimę ,ja dostarczam jej przepisy ogórki już kiedys robiliśmy tylko zgubiłam przepis wiec wypróbujemy ten...

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger