poniedziałek, 2 września 2013

Szynka pieczona w piwie

Dostałam do przetestowania torebkę od Royal Brand "Grill o smaku piwa".
Jest to mieszanka przypraw w skład której wchodzą słód karmelowy, kolendra, gorczyca, kmin, kozieradka, czosnek, kminek oraz aromat piwa.
Mieszanka bardzo aromatyczna i przypadła mi do gustu, a po otwarciu torebki zapachniało mi piwem.
Mięsko z udziałem przyprawy wyszło soczyste i bardzo aromatyczne i choć nie grillowałam tylko piekłam było pyszne.
Mięso piekłam w garnku rzymskim, dzięki czemu jest bardzo soczyste.
Szynka w piwie z garnka rzymskiego.

  
Składniki:
  • 1000 g mięsa od szynki
  • 2-3 łyżeczki przyprawy grill o smaku piwa Royal Brand
  • 50 ml oleju słonecznikowego
Dodatkowo:
  • 2 duże liście kapusty
  • pęczek młodej marchewki
  • 500 g młodych małych ziemniaków
  • 2 gałązki bazylii cytrynowej
  • 2 gałązki bazylii cynamonowej
  • 2 gałązki bazylii czerwonej

Przygotowanie:
  • Mięso umyłam i osuszyłam.
  • Z oleju i przyprawy o smaku piwa zrobiłam papkę i natarłam nią mięso.
  • Odstawiłam do lodówki na noc, mięso powinno się marynować minimum 2-3 godziny.
  • Marchewki obrałam zostawiając kawałki natki, ziemniaki dobrze umyłam.
  • Garnek rzymski moczyłam w zimnej wodzie 20 minut a następnie na dno włożyłam liście kapusty, na liściach umieściłam mięso, które obłożyłam ziemniakami, marchewką i ziołami.
  • Wstawiłam do zimnego piekarnika i piekłam 60 minut w temperaturze 180 C.
  • Tak szybko i tak pysznie.
  • Podczas pieczenia pachniało piwem w całym domu.

Smacznego.
Pomysł własny.

5 komentarze

  1. pyszny pomysł, też czasami robię tak szynke:)

    OdpowiedzUsuń
  2. na pierwszy rzut oka myślałem że jest to kurczak?! a tutaj szynka :) ps. garnek rzymski jest naprawdę przydatny. Jeżeli jeszcze ktoś nie próbował nie wie co stracił.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dorotko, muszę ten przepis wypróbować. Jest bardzo ciekawy.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy przepis, tylko ta bazylia niestety będzie odrzucona, bo jej najzwyczajniej nie lubię. Garnek rzymski mam a nawet dwa - różnej wielkości :), Ponieważ teraz jest jeszcze "zima" więc ziemniaki i marchew nie będą młode. Ela.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne że będa i zapewniam że będą smaczne.
      Zamiast bazylii dodaj inne zioła aby pachniało mięsko

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger