poniedziałek, 7 października 2013

Kapusta z kasztanami , szynką i grzybami

Jest to danie z serii...jak nie podamy będzie nieciekawie wyglądać ale za to smak powala na kolana.
Już kiedyś robiłam kapustę z kasztanami [ klik ] ale inaczej a teraz zapraszam na piękne doznania smakowe.
A skoro wraca polska złota jesień to kasztany w daniu będą pasowały znakomicie.
                    Składniki:
  • 1 mała główka białej kapusty
  • 160 g kasztanów jadalnych Royal Brand
  • 1/2 litra bulionu warzywnego
  • 500 g gulaszu wieprzowego z szynki
  • 4 duże grzyby - koźlaki czerwone 
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1 łyżeczka mieszanki warzywnej
  • olej rzepakowy do smażenia
  • 1 łyżka przyprawy grillowej
  • 1 łyżka mąki
  • 50 ml wina różowego półwytrawnego
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżka suszonego majeranku
Kasztany włożyłam do garnka - te Royal Brand są już obrane i nie trzeba się męczyć przy obieraniu - i zalałam bulionem.
Gotowałam kasztany do miękkości, odcedziłam nie wylewając bulionu.
Kapustę poszatkowałam i włożyłam do garnka, zalałam bulionem z gotowania kasztanów i gotowałam po kolei dodając przygotowane produkty.
I tak: koźlaki oczyściłam, umyłam, osuszyłam, pokroiłam w dużą kostkę i smażyłam na maśle klarowanym kilka minut a następnie włożyłam je do kapusty.
Włożyłam teraz także pokrojone na kawałki kasztany.
Mięso pokroiłam w dużą kostkę, obtoczyłam w mące i przyprawie do grilla i smażyłam na oleju aż pięknie się zarumieniło.
Włożyłam mięso do kapusty.
Gotowałam razem aż wszystko zmiękło i dobrze się połączyło.
Wtedy dodałam koncentrat pomidorowy oraz wino i jeszcze chwilę gotowałam aż wino odparowało.
Na koniec dodałam przyprawy i zioła, zagotowałam, wymieszałam i gotowe.
Smacznego.
Przepis własny.

3 komentarze

  1. ooo, ciekawa sprawa!!

    zapraszam na kokilkowe ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak samo dobrze jak bigos :). Coś czuję, że jest smaczniejsze, ale jeszcze nie próbowałam kasztanów :). Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniammm chętnie spróbuję kasztanów jadalnych :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger