sobota, 26 października 2013

Placki z dyni po grecku

Dzisiaj kolejna propozycja dyniowa, tym razem placuszki z dyni na ostro w stylu śródziemnomorskim.
Placki są bardzo smakowite i mogą służyć jako danie obiadowe całkiem bez dodatków.
Na kolację też będą ok bo są lekkostrawne.

Składniki:
  • mała dynia ok. 1000 g
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 3 jaja
  • 250 g sera solankowego typu feta
  • 1/2 pęczka koperku
  • pestki dyni do posypania
  • olej rzepakowy do smażenia
  • sok z cytryny
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:
  • Dynię po obraniu ze skórki i usunięciu pestek starłam na tarce o grubych otworach.
  • Dynię przełożyłam do miski posoliłam i skropiłam sokiem z cytryny, odstawiłam na 5 minut minut.
  • Po tym jak dynia puściła sok, odcisnęłam go i włożyłam dynię do miseczki.
  • Po kolei dodałam do dyni, jaja, mąkę i pokruszoną fetę - zostawiając trochę fety do dekoracji.
  • Wszystko wymieszałam i doprawiłam solą i pieprzem oraz posiekanym koperkiem, zostawiając trochę do dekoracji.
  • Pestki dyni uprażyłam na suchej patelni.
  • Ciasto na placki wymieszałam i piekłam nieduże placuszki na rozgrzanym oleju.
  • Osączałam po upieczeniu na ręczniku papierowym.
  • Podałam z pokruszoną fetą, posiekanym koperkiem i uprażonymi pestkami dyni.
  • Niebo w gębie.
Smacznego.
Inspiracja tutaj [ klik ]

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger