czwartek, 24 października 2013

Pomarańczowy krem z dyni

I oto kolejna propozycja z dynią.
Bardzo aromatyczna i pożywna zupa z dyni.
Będzie Wam smakowała, zapewniam.
Pomarańczowy krem z dyni.

Składniki:
  • 400 g upieczonej wcześniej w piekarniku dyni
  • 2 cebule
  • 1 kostka rosołowa drobiowa bio bez konserwantów
  • 500 ml wody
  • 200 ml soku pomarańczowego
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 ostra papryczka
  • 200 ml śmietany 18%
  • 80 ml oleju roślinnego
  • sól morska

Przygotowanie zupy:
  • Dynię pokroiłam na kawałki i włożyłam do foremki, skropiłam oliwą i piekłam ok. 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 C.
  • Potem rozgniotłam przy pomocy tłuczka do ziemniaków.
  • Na patelni rozgrzałam olej i usmażyłam na nim posiekaną drobno cebulę oraz posiekaną papryczkę chili.
  • Dodałam upieczony miąższ dyni, kostkę rosołową oraz przyprawy, podsmażyłam i dodałam wodę i sok pomarańczowy.
  • Zupę gotowałam na małym ogniu 20 minut a następnie zmiksowałam na gładki krem.
  • Na koniec dodałam śmietankę oraz szczyptę cukru.
  • Zupa ma wspaniały smak i aromat.
  • Polecam serdecznie.
Smacznego.
Inspiracja tutaj [ klik]

2 komentarze

  1. Wygląda pysznie, uwielbiam zupy krem, ale z dyni jeszcze nie robiłam, muszę spróbować :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie przyprawzyciekolorami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger