sobota, 19 października 2013

Pyszny Graham

Coś Wam powiem, nie macie czasu piec, wyrabiać chleba?
Tutaj będzie prościej.
Zajrzyjcie do sklepu Pana Adama z "Chleb na zdrowie", wybierzcie sobie jakiś chlebek, a jak kurier dostarczy go do Waszego domu pomieszajcie składniki, poczekajcie jak urośnie, 30 minut pieczenia i pyszny chleb wjedzie na Wasz stół.
Zapraszam dziś na pyszny graham, świeże składniki i bardzo pyszny chleb.

               Potrzebne będą:
  • 1 opakowanie chleba graham 500 g
  • woda
  • piekarnik
  • szczere chęci

 W torebce ze składnikami na chleb mamy 3 torebki.
Zawartość średniej zalałam 350 g bardzo ciepłej wody ( 50 C ) i odstawiałam na 2 godziny - namaczanka.
Po 2 godzinach namaczanki dodałam zawartość pozostałych torebek, i mieszałam przez 20 minut - właściwie zrobiła to za mnie maszyna do wypieku chleba - mieszanie.
Po 20 minutach odstawiłam ciasto pod przykryciem na 30 minut - leżakowanie.
Dalej ukształtowałam ciasto i przełożyłam do keksówki nasmarowanej masłem i wysypanej mąką i odstawiłam w ciepłe miejsce pod przykryciem do momentu aż podwoiło swoją objętość - garowanie.
Po wyrośnięciu wstawiłam do nagrzanego do 220 C piekarnika i natychmiast spryskałam chleb od góry ciepłą wodą przez 5 sekund - zaparowanie.
W temperaturze 220 C piekłam przez 3 minuty po czym zmniejszyłam temperaturę do 180 C i piekłam jeszcze przez 35 minut - wypiek.
Pachniało w całym domu, niech pachnie i u Was, zachęcam.
Po upieczeniu wyjęłam od razu z foremki i studziłam na kratce aby nie zawilgotniał.
Smacznego.
Miłych wypieków.

2 komentarze

  1. graham to jeden z moich ulubionych chlebów!

    OdpowiedzUsuń
  2. A nam właśnie brakło chlebka:))))taka gospodyni ze mnie:)))))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger