wtorek, 5 listopada 2013

Bułki pszenne z ziarnami

Kto nie lubi pięknych, pachnących, chrupiących bułek na śniadanie?, nie wierzę że jest ktoś taki.
Zapraszam wobec tego na bułeczki z ziarnami na śniadanie, a może na kanapki do pracy albo kolację?
Są pyszne z chrupiąca skórką i ziarnami.

                       Składniki:
  • 450 g mąki pszennej T 550
  • 50 g otrębów pszennych
  • 30 g drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżeczki soli
  • 300 ml ciepłej wody
  • 30 g mieszanki "Wileńskiej" ze sklepu "Chleb na Zdrowie"

Do miski wsypałam mąkę, otręby, dodałam sól, cukier oraz drożdże w proszku i zalałam wszystko ciepła wodą.
Wymieszałam składniki na elastyczne ciasto i odstawiłam pod przykryciem w ciepłe miejsce aby ciasto podwoiło swoja objętość.
Jak dostatecznie urosło odrywałam z ciasta małe kawałki i formowałam bułeczki które układałam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
I tak do wyczerpania ciasta.
Przykryłam blaszke ściereczka i ponownie odstawiłam do wyrosnięcia.
Jak bułki urosły spryskałam je woda i posypałam mieszanką w skład której wchodzą: pestki słonecznika, pestki dyni oraz nasiona czarnuszki.
Bułki wstawiłam do nagrzanego do 190 C piekarnika i piekłam około 35 minut.

Smacznego.
Pomysł własny.

3 komentarze

  1. wyglądają bardzo smacznie, uwielbiam domowe pieczywo, sama często robię, a szczególnie chałki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis świetny wypróbuję go!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygladają przepysznie i pewnie tak smakuja.

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger