niedziela, 17 listopada 2013

Burgundowy kurczak

Przepis powstał specjalnie w ramach konkursu " Książęce Mistrzostwa Smaku - Burgundowe Trzy Słody".
Potrawa którą dziś serwuję powstała z użyciem piwa Burgundowe Trzy Słody i dla tegoż piwa.
O walorach piwa możecie dowiedzieć się na stronie Książęce.pl
A oto jakie danie proponuję.
Burgundowy kurczak z sosem z borówki czerwonej, brukselką smażoną z boczkiem i orzechami oraz frytkami ze słodkich ziemniaków.
  
Składniki:
  • 10 pałek z kurczaka
  • sól
  • szczypta pieprzu czarnego świeżo mielonego
  • szczypta pieprzu kolorowego świeżo mielonego
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 300 ml odpienionego piwa Książęce Burgundowe Trzy Słody
Przygotowanie:
  • Pałki z kurczaka wymyłam i osuszyłam.
  • Z każdej pałki odcięłam chrząstkę i nożem zsunęłam mięso do samej kości.
  • Kurczaka posypałam solą i świeżo zmielonym pieprzem czarnym i kolorowym.
  • Odstawiłam na bok na 15 minut.
  • Po 15 minutach na patelni rozgrzałam olej z masłem i podsmażyłam na nim pałki ze wszystkich stron na złoty kolor.
  • Gdy kurczak był złocisty na patelnię wlałam odpienione piwo.
  • Patelnię przykryłam pokrywką i gotowałam na małym ogniu 20 minut aż kurczak był miękki.
Brukselka z boczkiem i orzechami:
  • 250 g brukselki
  • 1 łyżka krokantu z orzechów laskowych
  • 2 plastry wędzonego boczku
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz czarny
Przygotowanie
  • Brukselkę umyłam i podzieliłam na listki.
  • Praca trochę żmudna ale efekt zadziwiający.
  • Boczek pokroiłam w drobną kostkę i wysmażyłam na rozgrzanej patelni na rumiane skwarki i wtedy włożyłam listki brukselki.
  • Dusiłam pod przykryciem 8 minut a potem dosypałam orzechy i jeszcze smażyłam 5 minut.
Frytki z batatów:
  • 1 duży słodki ziemniak ( batat )
  • olej rzepakowy do smażenia
Przygotowanie:
  • Ziemniaka obrałam i pokroiłam w słupki.
  • W garnku zagotowałam wodę i blanszowałam frytki przez 3 minuty.
  • Odcedziłam, wysuszyłam na ręczniku papierowym.
  • Na patelni rozgrzałam olej rzepakowy i smażyłam na nim frytki na złoty kolor.
Sos słodko - kwaśny z borówki czerwonej
  • 250 g borówki czerwonej
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżka miodu
Przygotowanie:
  • Borówki oczyściłam i włożyłam do garnka, posypałam cukrem i rozgotowałam pod przykryciem.
  • Owoce gotowałam aż zgęstniały a wtedy dodałam łyżkę miodu.
  • Na talerzu rozsmarowałam łyżkę sosu i ułożyłam na nim burgundowe pałki kurczaka a obok podałam frytki i brukselkę.
  • Dopełnieniem dania był łyk piwa Książęce Burgundowe Trzy Słody.
Smacznego.
Przepis własny.

3 komentarze

  1. Kurczak i borówka - świetne połączenie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne połączenie z borówką;) Też testowałam to piwo, fajnie trafiłaś ze smakami;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, świetne jedzenie i bardzo pięknie podane.
    Wykorzystam Twój pomysł.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger