sobota, 30 listopada 2013

Domowe wstążki w sosie brokułowym

Domowy makaron i ulubione warzywo i obiad gotowy, wystarczy tylko odpowiednio doprawić, połączyć.
Zapraszam na pyszny domowy obiad.
                 Składniki na makaron:
  • 200 g mąki pszennej
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka oliwy
Z podanych składników zagniotłam elastyczne ciasto, które następnie rozwałkowałam na cienki placki.
Placki lekko oprószyłam mąką i zwinęłam w rulony, potem pokroiłam na cienkie paseczki.
Od Was zależy jakie to będą wstążki, grube czy cienkie.
Wstążki rozsypałam na blacie aby przeschły a w tym czasie zrobiłam sos.
                Składniki sosu:
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • łodyga z jednego brokuła
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 150 ml śmietanki 30 %
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1 cały brokuł
  • ser długo dojrzewający do posypania
Cebule i czosnek obrałam i drobno posiekałam.
Od brokuła odcięłam łodygę, obrałam ją i pokroiłam na plastry.
Gotowałam łodygę razem z różyczkami 
przez 5 minut w osolonej wodzie bez przykrycia aby nie straciły swojego pięknego koloru.

Odcedziłam, zachowując wodę do ugotowania makaronu, który już przesechł.
Gotowałam makaron 3 minuty od momentu zagotowania.
Na patelni rozgrzałam oliwę i przesmażyłam cebule i czosnek, a także plastry łodygi brokuła.
Wlałam wówczas śmietankę i gotowałam sos jakieś 5 minut a potem włożyłam kilka różyczek
 do sosu i gotowałam jeszcze do momentu aż sos zgęstniał.

Zmiksowałam go wtedy na gładka masę.
Dodałam sól, pieprz oraz gałkę muszkatołową.
Na talerzu wyłożyłam makaron, polałam sosem i posypałam startym serem gouda długo dojrzewającym.
Udekorowałam pozostałymi różyczkami brokuła.
 Smacznego.
Przepis własny.

4 komentarze

  1. O widzę, że przeszłaś na domowe makarony.
    Warto...
    A jedzonko? pyszne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowy makaron robię już od dawna, co nie oznacza że nie używam kupnego.
      Tez gości na naszym stole.

      Usuń
  2. sos brokułowy oj tak!

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger