niedziela, 24 listopada 2013

Sałatka śniadaniowa

Szybka i pożywna sałatka na śniadanie.
Polecam serdecznie.

                      Składniki:
  • mała główka sałaty lodowej
  • 5 jaj ugotowanych na twardo
  • kilka plastrów szynki
  • 2 małe cebule
  • 1/2 papryki białej
  • 1/2 papryki żółtej
  • 1 pomidor malinowy
  • 1/2 ogórka wężowego
  • 1/2 papryczki chilli
  • 2 łyżki ziaren słonecznika
                      Sos:
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 łyżka keczupu
  • 2 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • majeranek świeży
  • oregano świeże
 Kapustę pokroiłam w kwadraty, papryki w paski a cebulę w piórka.
Pomidora pokroiłam w cząstki a ogórka w dużą kostkę.
Papryczkę chilli drobno posiekałam.
Szynkę pokroiłam w paseczki i podsmażyłam na chrupiące kąski.
Ziarna słonecznika uprażyłam na suchej patelni.
Jaja po ugotowaniu na twardo, obrałam i pokroiłam w ósemki.
Składniki sosu dokładnie wymieszałam, dodałam drobno posiekany czosnek i przyprawy, oraz posiekane zioła - po łyżce.
Wszystko teraz poukładałam na talerzu, polałam sosem i posypałam ziarnami słonecznika, uprażonymi na suchej patelni.
Smacznego.
Pomysł własny.

7 komentarze

  1. Uwielbiam wszystkie sałatki...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowita i kolorowa. Uwielbiam takie śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowicie wygląda :) kurcze jutro do szkoły więc coś sobie trzeba zrobić :) dziękuje i na pewno spróbuje :) Bardzo fajnie przedstawione :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie i apetycznie wygląda:)))Pozdrawiam serdecznie i miłego tygodnia życzę

    OdpowiedzUsuń
  5. super sałatka, jadłam dziś bardzo podobną ;)
    zapraszam na swojego bloga ;) - http://nierozszyfrowana.blogspot.com/
    nowa notka o Magnezie http://nierozszyfrowana.blogspot.com/2013/11/zdrowie-magnez.html
    oraz o serialu Lekarze http://nierozszyfrowana.blogspot.com/2013/11/muzyka-z-serialu-lekarze.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Słonecznika bym jeszcze na patelni lekko podprażyła, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger