środa, 25 grudnia 2013

Barszcz czerwony z grzybami

Pyszny, aromatyczny, pierwszy raz gościł w takiej odsłonie na moim stole wigilijnym-barszcz czerwony.
Przez wiele lat gościła na wigilię u nas tylko zupa grzybowa a teraz mamy dwie pyszne zupy.
Zachwycił mnie i moją rodzinę i dlatego będzie gościł na wigilię już zawsze a nie tylko będziemy go jadać z okazji świąt.
Zapraszam na mój barszcz czerwony z grzybami.

Składniki:
  • 2 garście grzybów suszonych
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 duże buraki
  • 1500 ml bulionu warzywnego
  • 2 liście laurowe
  • 2 - 3 łyżki suszonego majeranku
  • 6 ziaren pieprzu czarnego
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 3 łyżki suszonej natki pietruszki
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 3 - 4 łyżki soku z cytryny
  • sól morska
  • cukier trzcinowy
  • kawałek ok. 2 cm korzenia chrzanu
  • 2 marchewki
  • 15 cm pora
  • 1/4 korzenia selera
  • 1 pietruszka
  • 500 ml kwasu z buraków
Przygotowanie barszczu:
  • Kwas na barszcz przygotowałam trochę wcześniej, a przepis macie tutaj [ klik ].
  • Grzyby namoczyłam w zimnej wodzie na noc a rano umyłam przepłukałam i zalałam wodą.
  • Zagotowałam, odcedziłam i ponownie zalałam niewielką ilością wody z solą.
  • Gotowałam grzyby jakieś 10 minut do miękkości.
  • Warzywa obrałam i zalałam bulionem warzywnym, gotowałam do miękkości.
  • Buraki zawinęłam każdy oddzielnie w folie aluminiową i piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 C prze jakieś 45 minut.
  • Po upieczeniu i ostudzeniu buraki obrałam i starłam na tarce o grubych oczkach.
  • W jednym garnku zmieszałam buraki, grzyby wraz z bulionem grzybowym, bulion warzywny bez warzyw.
  • Dodałam ziarenka pieprzu, ziela, liście laurowe oraz zwiniętą nitka natkę pietruszki aby się nie rozleciała, a także obrany kawałek korzenia chrzanu i obrane ząbki czosnku.
  • Gotowałam wszystko jakieś 15 minut na maleńkim ogniu.
  • Potem wszystko odcedziłam na sicie a barszcz doprawiłam solą, cukrem, sokiem z cytryny oraz majerankiem oraz wlałam kwas z buraków [ klik ].
  • Zagotowałam po raz ostatni i gotowe.
  • Podałam z pierożkami [ klik ] i posiekaną natką pietruszki.
Smacznego.
Pomysł własny.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger