czwartek, 26 grudnia 2013

Krokiety z grzybami i serami dwoma

Teraz trochę Was pomęczę potrawami z naszego wigilijnego stołu.
Krokiety smakowały wszystkim i szybciutko zniknęły, polecam serdecznie nie tylko od święta.
Krokiety nie tylko na święta.
Składniki:
Ciasto na naleśniki: ( 12 sztuk )
  • 3 całe jaja
  • 1 żółtko
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1,5 szklanki mąki

Farsz:
  • 150 g suszonych grzybów
  • 1 duża cebula
  • 1 łyżka masła
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 2 plastry sera solankowego typu feta
  • 1/2 szklanki startego parmezanu
  • 1/2 łyżeczki posiekanego rozmarynu
  • 1/2 szklanki bulionu drobiowego
  • sól
  • pieprz
Dodatkowo:
  • 2 jaja
  • 2 łyżki mleka
  • bułka tarta z złocistym lnem mielonym Oleofarm
Przygotowanie:

  • Z podanych składników zmiksowałam ciasto naleśnikowe i odstawiłam aby " odpoczęło" na 60 minut.
  • Jeśli po tym czasie okaże się że jest za gęste należy dolać wody.
  • Z podanej ilości usmażyłam 12 naleśników na patelni o średnicy 20 centymetrów. 
  • Grzyby namoczyłam w zimnej wodzie na 2 godziny a potem odcedziłam i posiekałam w kostkę,
  • Cebulę posiekałam w kostkę, czosnek posiekałam drobno.
  • Na patelni rozgrzałam masło i smażyłam na nim cebulę i czosnek a potem grzyby.
  • Pod koniec smażenia dodałam posiekany rozmaryn i podlałam grzyby bulionem drobiowym i dusiłam 10 minut.
  • Grzyby odstawiłam do przestudzenia a w tym czasie starłam parmezan na tarce o małych otworach oraz pokroiłam fetę w drobną kostkę.
  • Gdy grzyby przestygły połączyłam je z serami.

  • Na każdym naleśniku rozłożyłam farsz i rozsmarowałam równo po całym placku.
  • Zwinęłam potem naleśniki w krokiety.
  • Jaja roztrzepałam z mlekiem i maczałam w nich krokiety a potem obtaczałam je w bułce z lnem.
  • Smażyłam krokiety ze wszystkich stron na złoty kolor.

Smacznego.
Przepis własny.         

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger