poniedziałek, 30 grudnia 2013

Pełnoziarnisty bochen chleba

Dawno nie było przepisu na chleb i już nadrabiam ten nietakt.
Chleb piekłam na wigilijny stół a wyszedł przepysznie.
Zachęcam do pieczenia a dla tych co automatu nie posiadają, podpowiem jak upiec ręcznie.
Do upieczenia chleba użyłam mąki ze sklepu "Chleb na Zdrowie", w którym możecie nabyć świeże mieszanki chlebowe oraz świetne mąki, dodatki do wypieku chleba oraz drożdże suche najwyższej jakości.
              Składniki: ( bochenek 700 g )
  • 270 ml wody
  • 2 łyżki oleju
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 2 łyżki cukru
  • 180 g mąki pszennej T 500 z "Chleb na Zdrowie" [ klik ]
  • 270 g mąki orkiszowej razowej T 2000 z "Chleb na Zdrowie"
  • 1 łyżeczka drożdży suszonych
                     Metoda do wypiekacza:
Do pojemnika automatu do wypieku po kolei jak w składnikach dodawałam: najpierw wodę, olej, sól, cukier, obie mąki a na koniec suche drożdże.
Nastawiłam automat na wypiek chleba pełnoziarnistego ( program 3 ), o gramaturze 700 g bochenek , ze średnio wypieczoną skórką.
Włączyłam automat i po 3 godzinach i 40 minutach bochen miałam gotowy.
Chciałam tylko zaznaczyć że przy krzątaninie przedświątecznej w kuchni taki automat to skarb dla osoby pieczącej.
W między czasie zrobiłam mnóstwo rzeczy.
                 Metoda ręczna:
Jakbyście jednak chcieli upiec go ręcznie to należy zrobić tak:
wszystkie składniki umieścić w misce, wyrobić gładkie ciasto i odstawić w ciepłe miejsce aż ciasto podwoi swoją objętość.
Wówczas przekładamy je do wysmarowanej tłuszczem formy, wysypanej mąką i ponownie odstawiamy do wyrośnięcia.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 C przez 45 minut.
Wybór metody wypieku należy do Was a warto taki chlebek sobie upiec i cieszyć się pyszną, świeżą pajdą na śniadanie.
Smacznego.

8 komentarze

  1. Pyszny!
    Jeżeli chcesz upiec z nami chleb,zapraszam.
    Informacje na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham wszystkie Twoje przepisy:)))Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku życzę a szczególnie zdrowia i wiele kulinarnych inspiracji:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny chlebek tez taki pieke polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Napis na tablicy z tyłu! Pomysłowo :D

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger