wtorek, 31 grudnia 2013

Pstrąg pieczony na maśle z masłem czosnkowym i kurkami

Pyszne i aromatyczne danie, polecam każdemu z osobna i wszystkim razem również.
Takiego pstrąga jadałam na wakacjach w smażalni "U Andrzeja"w Kudowie Zdrój.
Najpierw można było złowić swojego pstrąga a potem poczekać chwilę i cieszyć się przepysznie podana rybą.

                    Składniki:
  • 2 pstrągi tęczowe
  • sól
  • pieprz
  • papryka słodka
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 4 plastry masła czosnkowego [ klik ]
  • 4 gałązki natki pietruszki
  • 4 plastry cytryny + dekoracja
                   Sos:
  • 250 g kurek
  • 1 szalotka
  • 1 łyżeczka masła klarowanego
  • 1 ząbek czosnku 
  • sól czarna cypryjska
  • pieprz
  • szczypta tymianku
  • gałązka rozmarynu 
Rybę oczyściłam z łusek, wymyłam zostawiając głowy.
Do środka ryby włożyłam po 1 plasterku masła, przekrojonego na połowę oraz po 1 plasterku cytryny również przekrojonego na połowę oraz po 2 gałązki natki pietruszki.
Dobrze ucisnęłam tuszki aby farsz nie wyleciał.
Posypałam pstrągi solą, pieprzem oraz papryką słodką, odstawiłam na bok a teraz zabrałam sie za grzyby.
Kurki umyłam pod bieżącą wodą na sicie aby nie wciągnęły niepotrzebnie wody.
Na patelni rozgrzałam masło klarowane i podsmażyłam na nim posiekaną drobno szalotkę oraz posiekany czosnek.
Potem dodałam kurki i włożyłam przyprawy czyli czarną sól cypryjską, pieprz, tymianek oraz gałązkę rozmarynu.
Dusiłam grzyby pod przykryciem 10 minut a potem zdjęłam pokrywkę i smażyłam jeszcze chwilę aby sos odparował.
Na drugiej patelni rozgrzałam masło klarowane i olej rzepakowy i smażyłam na nim pstrągi tyle aby skórka ładnie się zrumieniła. 
Podałam z plastrami cytryny, surówką z kapusty i pora [ klik ],
oraz plastrami masła czosnkowego [ klik ] i z kurkami.
Smacznego.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger