sobota, 21 grudnia 2013

Uszka z fasolą

Takie uszka nadają się znakomicie do barszczu ale także jak w naszym przypadku jako samodzielne danie podane z masłem krewetkowym.
Miałam dużą fasolę, właściwie gigant i dlatego moje uszka to uszy abym mogła zawinąć dobrze ciasto na fasoli.
Jeśli będziecie mieli małą fasolkę uszka mogą być mniejsze.
Fasolowe uszka.


Składniki:
Ciasto:
  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 szklanki ciepłej wody
  • szczypta soli
  • 1 żółtko
Dodatkowo:
  • 1/2 szklanki ugotowanej dużej fasoli
  • masło krewetkowe
Przygotowanie:
  • Mąkę i sól wsypałam do miski, potem wbiłam jedno żółtko i zagniotłam ciasto dość elastyczne.
  • Ciasto ułożyłam na posypanym mąką blacie i przykryłam miską na 30 minut aby odpoczęło.
  • Po tym czasie ciasto rozwałkowałam na placek grubości 2 mm i pokroiłam na kwadraty o ok. 8 cm boku.
  • Na każdym ułożyłam fasolę i zlepiłam boki w trójkąt a następnie rogi trójkąta zlepiłam razem.
  • Gotowałam uszka w osolonej wodzie od momentu wypłynięcia ok. 5 minut.
  • Podałam polane masłem krewetkowym.
  • Aby zrobić takie masło wystarczy podsmażyć na maśle pancerzyki krewetek przez chwilę a masło nabierze aromatu krewetkowego.
Smacznego.
Pomysł własny.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger