poniedziałek, 6 stycznia 2014

Kruchy placek z dynią i kruszonką

Dziś znowu nietypowy placek.
Pamiętacie jak robiłam puree z dyni?, właśnie wykorzystałam je do tego placka.
Jeśli też macie puree to korzystajcie a jak nie to można teraz zakupić dynię piżmową i zrobić pyszny placek.
Zapraszam serdecznie, pieczemy.
                       Składniki:( forma duża sernikowa )
             Ciasto kruche:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 150 g smalcu
  • 1 jajo
  • szczypta cukru
             Masa dyniowa:
  • po 300 g puree z dyni piżmowej, muscat i halloween
  • 2/3 szklanki gęstej kwaśnej śmietany
  • 1/2 szklanki śmietany kremówki          
  • po 1/3 łyżeczki cynamonu, imbiru, utłuczonych goździków i gałki muszkatołowej
  • 1/3 szklanki brązowego cukru
            Kruszonka:
  • 100 g mąki
  • 50 g cukru
  • 50 g masła
  • szczypta cynamonu
 Wszystkie składniki na ciasto kruche włożyłam do miski i nożem siekałam aż powstała kruszonka, wtedy zagniotłam na gładkie ciasto.
Ciasto owinęłam w folię spożywczą i włożyłam na 30 minut do lodówki.
Puree z dyni przełożyłam do miski i wymieszałam z jajami, obiema śmietanami oraz przyprawami korzennymi i cukrem.
Ciasto rozwałkowałam na cienki placek o wymiarach dużej blaszki sernikowej.
Blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia i ułożyłam na nim ciasto.
Na ciasto wylałam masę dyniową.
Z podanych składników zrobiłam kruszonkę.
Posypałam nią placek.
Piekłam ciasto godzinę w 200 C.
Smacznego.
Pomysł na placek z "Tiny".

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger