Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 4 stycznia 2014

Różowe wino z różowych winogron

Tak całkiem przypadkiem zaróżowiło się na blogu od różowego wina.
Wino nastawiłam we wrześniu jak różowe winogrono dojrzało w pięknym słońcu.
Winogrono dostałam od koleżanki u której rosło i pierwsza myśl - zrobię wino.
Wino pracowało a teraz jak klarowałam pierwszy raz to musze się pochwalić.
Jest delikatne, słodkie i pyszne.
Będzie się jeszcze klarowało ale już teraz jest pyszne.
Przepis dołączycie do tych które koniecznie trzeba wypróbować.
                  Składniki:
  • 8 l przegotowanej wody
  • 2 kg cukru
  • 1,5 kg różowych winogron
 Wodę przegotowałam a w części rozpuściłam cukier.
Wystudziłam.
Winogrona oddzieliłam od gałązek i włożyłam do gąsiora na wino.
Zalałam wodą, włożyłam rurkę fermentacyjną i pozostawiłam w spokoju.
Po około 5 tygodniach przestało pracować i wówczas przecedziłam oddzielając owoce od wina.
Ponownie wlałam do gąsiora i dalej jeszcze pracowało.
Potem przecedziłam - jak przestało pracować - przez gazę i właściwie proces klarowania rozpoczęty.
Jak widzicie na zdjęciach jeszcze chwilę to potrwa choć jest już znakomite w smaku.
 Na zdrowie.
Przepis własny.

5 komentarzy:

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks