Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

czwartek, 13 lutego 2014

Kwiat drożdżowy

Jutro Walentynki, więc jak ktoś ma życzenie taki kwiat podarować swojej drugiej Połówce to jest to znakomity podarunek.
Zapraszam do wypiekania, łatwo i smacznie.
                Składniki:
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 15 g świeżych drożdży
  • 50 g cukru
  • szczypta soli
  • 100 g roztopionego masła
  • 3-4 łyżki startej na drobnych oczkach czekolady gorzkiej
  • cukier puder do posypania
  • 2 łyżki posiekanych orzechów ziemnych
  • 3 łyżki rozpuszczonego masła do smarowania
 Drożdże rozpuściłam w mleku, dodałam cukier, sól, mąkę i ostudzone rozpuszczone  masło.
Wyrobiłam jednolite i elastyczne ciasto.
Ciasto podzieliłam na 2 części i rozwałkowałam je na placki o średnicy ok. 30 centymetrów.
Na blaszce do pieczenia ułożyłam papier do pieczenia a na nim jeden krążek ciasta.
Środek placka na blaszce posmarowałam rozpuszczonym masłem zostawiając brzeg ok. 2 centymetrów a potem posypałam placek czekoladą i orzechami.
Przykryłam placek drugim krążkiem ciasta i zlepiłam brzegi.
Teraz - najlepiej nożem do pizzy - ponacinałam ciasto na 16 trójkątów zostawiając środek nie przecięty ( środek ok. 12 cm średnicy zostaje bez nacięcia ).
Każdy nacięty kawałek  podnosimy i skręcamy trzy razy wokół własnej osi i zlepiamy parami lekko podwijając brzegi.
Blachę z kwiatem odstawiłam do wyrośniecia na ok. 30 minut.
Wierzch po wyrośnięciu posmarowałam roztopionym masłem.
Piekłam 25 minut w temperaturze 180 C.
Po przestygnięciu posmarowałam cukrem pudrem.
Smacznego.
Pomysł z wydania specjalnego PP 10/2013

2 komentarze:

  1. Znam to ciasto robiłam z makiem. Jest przepyszne.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks