poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Ryżowe tagliatelle po chińsku

Wielkanoc kojarzy się raczej z tradycyjnymi smakami a jak to jest w Chinach? 
Tam też są katolicy i świetują, ciekawe jakie potrawy królują na ich stołach ?
Muszę się w tym zagłębić.
A tymczasem Formuła 1 trwa i wydarzenie które utworzyła Daria przypomina mi o kolejnych etapach.
Teraz Grand Prix Chin a za chwilę wyruszamy dalej.
Tak więc chińskie danie wystąpiło na mym wielkanocnym stole, czemu nie?
Danie jest pyszne, zapraszam.
  
              Składniki:
  • 1 pojedynczy filet z kurczaka
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżka sosu ostrygowego
  • 1/4 główki małej kapusty czerwonej
  • 4 dymki
  • 50 g grzybów Mun
  • 100 g makaronu tagliatelle ryżowego
  • 1 czerwona szpiczasta papryka
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 3 cm kawałek korzenia imbiru
  • 1 papryczka chili
  • olej ryżowy do smażenia
  • sok z 1/2 cytryny
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka sosu ostrygowego
  • 1 łyżeczka kremu balsamicznego
Filet z kurczaka pokroiłam na paski i wymieszałam z sosem ostrygowym - 1 łyżka i sosem sojowym - 1 łyżka i odstawiłam na noc.
Jeśli chcecie szybko to choć odstawcie na 1 godzinę.
Najpierw namoczyłam grzyby Mun we wrzącej wodzie na 15 minut.
Po tym czasie odcedziłam je i pokroiłam w paski.
Kapustę poszatkowałam drobno.
Papryczkę chili, czosnek i korzeń imbiru drobno posiekałam.
Dymki pokroiłam na kawałki 3 centymetrowe.
Paprykę obrałam i pokroiłam w paski.
Makaron ugotowałam al'dente w osolonej wodzie.
W woku rozgrzałam olej ryżowy i smażyłam na nim kolejno : mięso wraz z marynatą.
Po usmażeniu mięso wyjęłam z woka i smażyłam dalej : czosnek, imbir, chili.
Potem kapustę czerwoną, grzyby Mun, paprykę cały czas mieszając.
Teraz wlałam do woka sos sojowy,  i ostrygowy, krem balsamiczny, wrzuciłam dymkę.
Chwilę razem dusiłam, skropiłam sokiem z cytryny, wymieszałam, dodałam ugotowany makaron.
Wszystko razem wymieszałam i danie gotowe.
Smacznego.
Danie kuchni chińskiej mojego pomysłu.

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger