sobota, 31 maja 2014

Kalmary paprykowe z plackami ze słodkich ziemniaków i surówką z czarnej rzepy

Dziś moi drodzy proponuje Wam cały obiad bo jakbym porozdzielała przepisy to nie miałoby to żadnego sensu.
Takim oto sposobem zrobiłam chrupiące kalmary z plackami ze słodkich ziemniaków, równie chrupiącymi i bardzo zdrową surówkę z czarnej rzepy.
Jedzmy na zdrowie.


            Składniki:
      Placki:
  • 1/2 dużego batata
  • 1 mała marchewka
  • 3 łyżki pure z dyni
  • sól
  • pieprz
  • szczypta nitek chili Skworcu
  • 3 czubate łyżki mąki orkiszowej jasnej T 700
  • 1 jajo
        Kalmary:
  • 2 tuby kalmarów
  • papryka ostra
  • sól
  • mąka ryżowa do obtaczania
  • olej ryżowy do smażenia
      Surówka:
  • 1 mała czarna rzepa
  • 1 mała marchewka
  • 1 małe jabłko
  • 1 mała czerwona cebula
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • 1 łyżka majonezu
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżeczka soku z cytryny

Zaczynamy od kalmarów.
Umyłam tuby kalmarów i osuszyłam je a potem pokroiłam w krążki.
Na talerz wysypałam mąkę ryżową i wymieszałam ją z ostrą papryką oraz solą. 

Krążki kalmarów obtaczałam w mące i piekłam na rumiano w głębokim oleju ryżowym rozgrzanym do 160 C.
Osączyłam na ręczniku papierowym. 
Teraz placuszki.
Ziemniaka i marchewkę obrałam i  starłam na tarce o grubych oczkach.
Dodałam do masy puree z dyni, jajo, przyprawy i wymieszałam.
Na koniec dodałam mąkę i posiekane nitki chili i dokładnie wymieszałam.
Na patelni rozgrzałam olej ryżowy i smażyłam małe placuszki z obu stron na złoty kolor.
Teraz surówka.
Wszystkie warzywa obrałam i starłam na tarce jarzynowej.
Wymieszałam majonez z jogurtem, sokiem z cytryny oraz solą i pieprzem i polałam warzywa.
Wymieszałam i surówka gotowa.
Placki, kalmary i surówka wylądowały na jednym talerzu i pięknie ze sobą współgrały.
Smacznego.
Przepis własny.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger